Ska renovera mitt badrum i 1-plans villan från -81. Huset står på en platta med flytande
golv, dvs platta, frigolite, spånskiva. För utom badrummet o tvättstugan där det endast är betong utan isolering. Vi skulle vilja instalera golvvärme som lite extra komfort" har direkt uppvärmande el hus". har hört att det inte är så bra att ha golvvärme utan isolering pga fukt risk, finns det något bra system även för mitt golv som inte bygger för högt oxå, att det inte skulle vara så ekonomiskt i uppvärmnigs syfte kan jag leva med, men ev fukt drivning in i huset skrämmer mig , nån som har något klokt....../ Björn

Har du lite värme på året om lär det ju inte vara några problem. Det är mest när man stänger av värmen som man kan få problem med omvänd fuktvandring.

Fuktvandring förutsätter ju fukt också, finns ingen sån spelar det ingen roll. Prova att tejpa byggplast på nån m2 få se om Du får nån fukt på sidan mot betongen?
Det hade inte vi men jag la en inomhusplaton ändå "just in case" var väl lite fegt kanske :)

Tack för svaren, ska testa tipset med byggplasten, ska även överväga inomhusplaton...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.