1 857 läst ·
4 svar
2k läst
4 svar
Golvvärme och flytspackel
Om man op en lättklinkers golv vill lägga golvvärnme, hur gör man?
Fräser man ner spår för att lägga i golvvärmeslangen eller lägger man in någon plåt som håller slangen och sen lägger på flytspackel ?
Var hittar man flytspackel för rimligt pris?
Fräser man ner spår för att lägga i golvvärmeslangen eller lägger man in någon plåt som håller slangen och sen lägger på flytspackel ?
Var hittar man flytspackel för rimligt pris?
Jag antar att du menar vattenburen eftersom du säger slang ?
Spelar ingen roll hur du får fast det, givetvis skall du vara försiktig.
Plåt osv. underlättar med kostar. Kabelklämmor direkt mot underlag,buntband mot eventuell armering.
Men det är inte det som är problemet utan det är vad som är under som du måste beakta.
Dvs. är det oisoleradbetong=bör man isolera innan.
Sen är det bara följa instruktionerna när du flytspacklar.... med allt vad det innebär.
Min erfarenhet utav prisbilden på flytspackel är att man får kolla runt lite då det verkar vara dagspris.
Bauhaus brukar ha bra samt byggmax. Men skall man ha större mängder kan det funka med att gå till beijers och få ett bra paketpris och då får man ett känt märke.
Spelar ingen roll hur du får fast det, givetvis skall du vara försiktig.
Plåt osv. underlättar med kostar. Kabelklämmor direkt mot underlag,buntband mot eventuell armering.
Men det är inte det som är problemet utan det är vad som är under som du måste beakta.
Dvs. är det oisoleradbetong=bör man isolera innan.
Sen är det bara följa instruktionerna när du flytspacklar.... med allt vad det innebär.
Min erfarenhet utav prisbilden på flytspackel är att man får kolla runt lite då det verkar vara dagspris.
Bauhaus brukar ha bra samt byggmax. Men skall man ha större mängder kan det funka med att gå till beijers och få ett bra paketpris och då får man ett känt märke.
Produkter som diskuteras: "Kabelklämmor"
Kabelklämma Cable Clamp Pro
Förvara kablar utan trassel
122 kr inkl moms
Läs mer
Jag har nu räknat på att flytspackla över golvvärmeslingorna över hela golvet. Det blir extremt dyrt. Att lägga en finsats över slingorna blir inte bra det heller eftersom det var meningen att vi skulle slippa transport med cementbilar. Kvar är möjligheten att lägga någon slags skiva med spår för golvvärme och sen på det vårt golv. Vilken teknik är bäst ? Vad kostar det per m2?
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden