Finns det risk att vattnet i golvvärmen fryser vid långvarigt strömavbrott. Hur förebygga?

Nybyggt helentreprenad (Myresjö) med gjuten platta och frånluftsvärmepump från Nibe, om det spelar någon roll.

Tacksam för svar :)
 
Finns risk att alla rör med vatten i fryser om det blir ett riktigt långt strömavbrott. I själva värmesystemet kan man dock blanda i glykol om man ser en extra stor risk för frysning. Men rör för tappvatten måste tömmas.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.