Jo, funderar på vad jag ska välja, har en hall på ca 5 kvm och ett badrum på 9.5 kvm i åtanke.
Dessa två utrymmen ska jag ha golvvärme i och vet inte riktigt vad som är bäst.
Värmen i hallen kommer säkerligen behövas under hela året ink. sommaren
då vi har 4 hundar som blir dyblöta så fort det regnar och det vore schysst om
hallgolvet kunde torka upp rel. snabbt.

badrummet är väl inte lika stor sannolikhet att det kommer användas nån
golvvärme där på sommaren, men med en superfrusen fru så finns
det ändå en risk.

Går det att ha värmen på enbart i hallen med vattenburen gv?

huset ska värmas upp med en IvT490...
Help....please...
 
Här är ett annat forum som har mycket med åsikter om energi..
Jag har fått en hel del bra svar där, men inte alltid.

http://www.pellets.info
 
Visst är det en frånluftpump?
I så fall så går den ändå mest på elpatron på vintern.
Sätt el-golv, det är mycket billigare och enklare.
 
ok... elgolv it is...
 
Hemmakatten
Jag skulle också ta elgolv. Det är så små utrymmen det handlar om och mycket snabbare att reglera än vattenburen golvvärme.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.