2 469 läst ·
5 svar
2k läst
5 svar
Golvvärme el 50m2
Medlem
· Västerbotten
· 3 275 inlägg
Varför lägger man in elslingor? Blir fort inmålad då,
Med vatten så kan vilken värmekälla väljas, samt håller bättre än elslingan.
Med vatten så kan vilken värmekälla väljas, samt håller bättre än elslingan.
Jag håller med dig helt och hållet, jag hade några bekanta som frågade mig, jag sa samma sak, när det är så många m2 är det nästan bättre med vattenburen värme....H Husqvarna220Ac skrev:
Men dom verkar vara rätt insnöade på det.
Började luska lite i det, och det verkar ju inte ens finnas så många kvadrat på en el-slinga. Som sagt det verkar ju isf kunna lösas med två och en termostat som agerar ”main” termostat
Medlem
· Västerbottens län
· 18 047 inlägg
OM jag skulle lägga elslingor så skulle jag lägga tre st, ger jämn belastning på elcentralen med trefas.
Men vattenburet så har man större valfrihet.
Protte
Men vattenburet så har man större valfrihet.
Protte
Klicka här för att svara