finns det golvvärme slingor i el som är till ca 50m2??

Jag hittar ingenting när jag googlar.
Är nästa alternativ att man har två st på 25m2 vardera? Och där efter någon synkning på de båda termostaterna isf?
 
K
Du kan ju låta en termostat styra en eller flera kontaktorer, över kontaktererna lägger du slingorna med egna avsäkringar.
 
  • Gilla
Thyro89
  • Laddar…
K KjellTimell skrev:
Du kan ju låta en termostat styra en eller flera kontaktorer, över kontaktererna lägger du slingorna med egna avsäkringar.
Så med andra ord finns det inte så långa slingor till 50m2? Utan man får ha två separata som har en ”huvud” termostat som styr de båda isf?
 
Varför lägger man in elslingor? Blir fort inmålad då,
Med vatten så kan vilken värmekälla väljas, samt håller bättre än elslingan.
 
  • Gilla
Thyro89
  • Laddar…
H Husqvarna220Ac skrev:
Varför lägger man in elslingor? Blir fort inmålad då,
Med vatten så kan vilken värmekälla väljas, samt håller bättre än elslingan.
Jag håller med dig helt och hållet, jag hade några bekanta som frågade mig, jag sa samma sak, när det är så många m2 är det nästan bättre med vattenburen värme....
Men dom verkar vara rätt insnöade på det.
Började luska lite i det, och det verkar ju inte ens finnas så många kvadrat på en el-slinga. Som sagt det verkar ju isf kunna lösas med två och en termostat som agerar ”main” termostat
 
OM jag skulle lägga elslingor så skulle jag lägga tre st, ger jämn belastning på elcentralen med trefas.
Men vattenburet så har man större valfrihet.

Protte
 
  • Gilla
Johan456 och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.