1 907 läst ·
2 svar
2k läst
2 svar
Golvvärme badrum endast mitten av golvet
Hej.
Jag flyttade för en tid sedan in i nybyggt radhus. Den vattenburna golvvärmen i badrummen är jag lite fundersam kring då det i ena badrummet bara blir varmt i mitten av golvet.
Står man i mitten av rummet är det varmt och gott om fötterna. Men om man t.ex. står och tvättar händerna är det kallt. Tar jag ett litet steg bakåt så är det varmt.
Detta är inte vad jag förväntade mig avseende "badrum med golvvärme".
Vad tror ni, är detta något som man kan begära skall korrigeras eller begära avdrag för? Eller är detta helt "ok" ?
Mvh
Jag flyttade för en tid sedan in i nybyggt radhus. Den vattenburna golvvärmen i badrummen är jag lite fundersam kring då det i ena badrummet bara blir varmt i mitten av golvet.
Står man i mitten av rummet är det varmt och gott om fötterna. Men om man t.ex. står och tvättar händerna är det kallt. Tar jag ett litet steg bakåt så är det varmt.
Detta är inte vad jag förväntade mig avseende "badrum med golvvärme".
Vad tror ni, är detta något som man kan begära skall korrigeras eller begära avdrag för? Eller är detta helt "ok" ?
Mvh
Varmvatten rinner i slangar i golvet och beroende på hur tätt dessa ligger slangar ligger så blir det olika varmt. Att justera i efterhand går egentligen inte då dessa ligger ingjutna vilket skulle innebära att du får riva hela badrummet för att göra om.
Medlem
· Blekinge
· 11 710 inlägg
Man lägger normalt inte golvvärme under möblerna eller toan pga risken för iborrning. Men resten av badrummet ska vara varm. Om det inte är så ser jag det som ett byggfel. Kolla med grannhusen som byggdes samtidigt.
Klicka här för att svara