Y
Jag blev förbannad och slängde skruvdragaren i golvet, givetvis satte sig bitset rakt på linjen där slangen går...... . . .. . .!!!... .. . . . .

Men spångolvet är 21mm... och bara halva bitset satt nerborrad, dvs typ 10mm..dessutom snett så borde ju åkt ner mindre då..

Sådan extrem otur har jag väl inte att minsta lilla påtryckning utifrån får slangen att brista?

jävla skitdag! dags för tröstäta..

Tat lungnt o käka ett par eko ägg...Det är väl skydds slang runt oxå,så det är väl ingen fara....?:)

Y
skyddsslang vet jag inte... slangen var någon extra stel historia.. köptes från ahsell... färdigutfrästa golvspånskivor gav ju inte mer plats för något udda slang i slang, sen slät golvspån ovanpå detta..

finns inte ens chans att bitset gått såpass djupt, men, när den nu våldades ner, så trycks ju träfibrerna nånstans.. ja jag vet inte... men det är ju någon procent större att något kan ha hänt nu än före jag kasta maskinen iaf..

Har Du 21 mm spångolv ovanpå spånet med slangen i alltså? I så fall tror inte jag att det är nån fara alls, mina slangar har fått betydligt mer stryk än så utan att det blev nån skada på nåt, ända gången jag fick hål på en var när jag borrade rakt ner igenom den, då jävlar vart de läckage :blushing::O men ett tryck så som Du beskriver håller den för alla gånger.

Ibland blir´e inge bra när man kastar verktyg har jag också märkt ;):P

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.