B
Nästan klar och ser detta:

uploadfromtaptalk1403895845216.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hur stor roll spelar det? :)

• Gilla
D09
  • Laddar…
breakman skrev:
Nästan klar och ser detta:

[bild]

Hur stor roll spelar det? :)
Är det ordentligt limmat i skarvarna och på reglarna samt skruvat som det ska är det nog ingen fara.
Trälim är fruktansvärt starkt och hela golvet agerar som en enhet så kan inte se att det skulle spela någon roll vilken sida som är upp och ner.

Jag tror det där har och göra med spontens utseende. Den är nog starkare åt ena hållet än det andra. Trampar du inte igenom om du står på skarvarna så är det nog OK ändå.

Ska du ha plast matta så kan det bli problem... rev ett badrum och där kunde man läsa texten genom väggmattan
Ska du ha trägolv klicka eller liknande så är det kanske lugnt

B
Golvet ligger flytande med limmade skarvar, så inget lim på reglar eller skruv. Känns stabilt när jag går på det.
Kommer lägga nålfilt på.

Känns som att det är lugnt då...

T
Är TS synskadad?:p

tank77 skrev:
Troligen kille som gör först och läser sen....:D

tank77 skrev:
Handen på hjärtat. Har du någonsin läst anvisningarna innan du provkört en ny maskin? :p Anvisningar tar man till när alla andra alternativ är uttömda. :eek:;)

Fast egentligen håller jag med om att det borde ha varit svårt att missa... :confused:

B
Helt ärligt så är jag en som kan börja med att läsa bruksanvisningen först.
Gluttade nog lite på texten men kollade inte så noga, Hur svårt är det att lägga golvspån...? :wow:
Sambon kom när det var fyra skivor kvar och undrade om jag läst vad som stod på skivorna.

Kan väl tillägga jag dragit en chansning när det ligger i ett uterum, håller det inte så är jag redan beredd på att göra om det i framtiden... :rolleyes:

Redigerat:
  • Gilla
johel572
  • Laddar…
Ligger spånet på reglar eller på ett gammalt golv? Ligger det på ett golv så är det nog likgiltigt vilken sida som är uppåt.

B
Det ligger på reglar.

Hur stor skillnad kan det vara, tror inte du märker någonting.

När ska man lägga undergolv/golvspån?

B
Andy78 skrev:
Hur stor skillnad kan det vara, tror inte du märker någonting.
Tror inte heller det är någon fara, ska vara att färgen kanske går upp i den tänkta mattan som ska ligga där...

djcj skrev:
När ska man lägga undergolv/golvspån?
När man vill ha matta eller annat golv som inte bär något.

• Gilla
djcj
  • Laddar…
breakman skrev:
Golvet ligger flytande med limmade skarvar, så inget lim på reglar eller skruv...
Då är det väl bara att lyfta och vända på det?

Rätt skall vara rätt ;)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.