Efter flera månader väntan är mitt kök torrt och vattenskada är borta. Innan åtgärder började meddelade projektledare som tog hand om det hela att man kunde rädda min golv och att jag får det ursprungliga skick tillbaka. När hantverkare började återställa så var det inte fallet, det saknades plankor eftersom flera var vattenskadade. Han fick lägga in nya plankor som avvek rejält från det gamla golvet. Jobbet utfördes under en dag. Hantverkare brydde sig inte att meddela mig under dagen om färgavvikelse under dagen utan körde bara på. Han blandade nya och gamla plankor lite hursomhelst. Han kunde ju använda de nya plankorna under skåpen, det skulle märkas mindre. Kolla på bilden! Jag försökte reklamera men hantverkaren säger att det är kört då han inte kan riva golvet, det kommer saknas plankor etc. Vad kan jag göra?
Förmodar att detta är ett försäkringsärende. Får du inget gehör från projektledaren får du kontakta försäkringsbolaget.
Resultatet är absolut inte acceptabelt. Är golvet slipbart och har man sagt något om efterbehandling?
Resultatet är absolut inte acceptabelt. Är golvet slipbart och har man sagt något om efterbehandling?
Ja man kan slipa det. Det är samma golv i hela lägenheten så allt måste slipas så att köket inte avviker.yonna skrev:
Jag får det till 8 nya rader med golv. Gissar på cirka 10 cm breda?S Sarah67 skrev:
Ett köksskåp är 60 cm djupt. Sen är sparksockeln ofta indragen 5cm.