Efter flera månader väntan är mitt kök torrt och vattenskada är borta. Innan åtgärder började meddelade projektledare som tog hand om det hela att man kunde rädda min golv och att jag får det ursprungliga skick tillbaka. När hantverkare började återställa så var det inte fallet, det saknades plankor eftersom flera var vattenskadade. Han fick lägga in nya plankor som avvek rejält från det gamla golvet. Jobbet utfördes under en dag. Hantverkare brydde sig inte att meddela mig under dagen om färgavvikelse under dagen utan körde bara på. Han blandade nya och gamla plankor lite hursomhelst. Han kunde ju använda de nya plankorna under skåpen, det skulle märkas mindre. Kolla på bilden! Jag försökte reklamera men hantverkaren säger att det är kört då han inte kan riva golvet, det kommer saknas plankor etc. Vad kan jag göra?

• Trägolv under installation, synliga plankor, rör och kablar längs väggen, oavslutat renoveringsprojekt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Lär väl inte ta lång tid innan alla ser lika ut.

Är de tidigare golvplankorna behandlade på något sätt ?

Förmodar att detta är ett försäkringsärende. Får du inget gehör från projektledaren får du kontakta försäkringsbolaget.

Resultatet är absolut inte acceptabelt. Är golvet slipbart och har man sagt något om efterbehandling?

• Gilla
HEM2121
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Är de tidigare golvplankorna behandlade på något sätt ?
Nej, det har bara åldras under ca 10 år. Det är Baseco, borstat och vitlaserat från början. Jag har samma golv i hela lägenheten så köket avviker nu.

yonna yonna skrev:
Förmodar att detta är ett försäkringsärende. Får du inget gehör från projektledaren får du kontakta försäkringsbolaget.

Resultatet är absolut inte acceptabelt.
Vad tycker du F-bolaget ska göra? Lagerhålla golv som åldras i takt med TS golv?

• Gilla
tergo
  • Laddar…
Märkligt. Skaffa några färgglada trasmattor.

yonna yonna skrev:

Resultatet är absolut inte acceptabelt. Är golvet slipbart och har man sagt något om efterbehandling?
Ja man kan slipa det. Det är samma golv i hela lägenheten så allt måste slipas så att köket inte avviker.

S Sarah67 skrev:
Ja man kan slipa det. Det är samma golv i hela lägenheten så allt måste slipas så att köket inte avviker.
Om du ger det lite tid så kommer det nya golvet likna det gamla.

D Danne213 skrev:
Vad tycker du F-bolaget ska göra? Lagerhålla golv som åldras i takt med TS golv?
Hantverkare borde lägga de nya plankorna under skåpen, närmare vägen, och de gamla framför skåpen då är de som syns. Känns inte detta som ett rimligt sätt?

• Gilla
HEM2121
  • Laddar…
Är det så stor skada läggs "väl" nytt golv?! Eller är det fastighetsägaren som ansvarat för renoveringen? I så fall får man nog accepera lösningen.

S Sarah67 skrev:
Hantverkare borde lägga de nya plankorna under skåpen, närmare vägen, och de gamla framför skåpen då är de som syns. Känns inte detta som ett rimligt sätt?
Jag får det till 8 nya rader med golv. Gissar på cirka 10 cm breda?
Ett köksskåp är 60 cm djupt. Sen är sparksockeln ofta indragen 5cm.

D Danne213 skrev:
Jag får det till 8 nya rader med golv. Gissar på cirka 10 cm breda?
Ett köksskåp är 60 cm djupt. Sen är sparksockeln ofta indragen 5cm.
De är 14 cm breda.

S Sarah67 skrev:
De är 14 cm breda.
Det gynnar ju inte dig direkt. Hur du än vrider och vänder på det kommer det "nya" golvet synas.

D Danne213 skrev:
Det gynnar ju inte dig direkt. Hur du än vrider och vänder på det kommer det "nya" golvet synas.
Ja, jag har insett detta. Sedan det är ju skillnad mellan synas mer eller mindre.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.