Våran nya trappa kommer till veckan, problemet är att snickarna som var här sade att vi skulle sätta pärlsponten på väggarna innan trappan kommer, men nu inser vi att det måste vara fel :confused: för det kommer ju att bli en glipa mellan trappan och väggarna på några mm. Hur döljer vi den? Ser det konstigt ut att ha golvlist längsmed trappan, skall man sätta någon liten trekantslist? Jag vill förstås att det blir snyggt nu när jag lägger ner tusentals kronor på en ny trappa...

Om de vill sätta pärlsponten först, har de då räknat med att trappans mått är anpassade till detta?
Ev. springor kan man dölja med en list 6x32 mm. Den är ganska smidig och kan därför lätt böjas utefter vangstyckena.

Pärlsponten satte vi själva, vet inte hur snickarna tänkte men måtten stämmer, vi har själv beställt trappan av en finsnickare. Trappan är helt rak, så det blir ju inte svårt att sätta list, det är mest designen jag funderar på. Att ta ner pärlsponten är inget alternativ så mycket jobb som det var att få upp den vridna krokiga 4 meters panelen.

Eftersom det är en rak trappa kan du sätta en liten kvartsstav på vangen.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.