Hej

Vi ska nu byta golv i våra 3 sovrum samt i hallen.
Men ja är lite fundersam om vilket håll ja ska lägga golvet i.
I sovrummen känns det ju självklart köra kortsidan emot fönsterna.
Men sen i hallen så vill jag ju lägga åt andra hållet (längs med i hallen)
Ser de bra ut o lägga golvet i en riktning i hallen och sedan en annan riktning i sovrummen?
 
  • Planritning över våning med markerade sovrum, hall och andra utrymmen för diskussion av golvläggning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
BirgitS
Jag tycker det, om det är trösklar/lister emellan som bryter linjerna. En mässingslist gör ju att man verkligen upplever det som två olika golv.

Alla golv går inte att lägga tvärs en korridor t.ex. därför att planklängden är något kortare än korridorsbredden och man får inte använda för korta bitar och inte ha skarvarna för nära inpå varandra.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.