Hej!

Är nu klar med att lägga spårade spånskivorna och ska lägga fördelningsplåt samt rör.

Jag kommer på detta lägga limmad fiskbensparkett, frågan är hur uppbyggnaden ser ut.

Min förståelse:
  • Värmegolv (spånskivor)
  • Ångspärr
  • Lumppapp (ska jag verkligen ha detta?)
  • 12mm plywood ELLER 16mm spånskivor
  • Lim
  • Ekstavar

Är detta korrekt? Missat något?

Vad är era preferenser kring plywood eller spån eller annat. Tjocklek? Ska de skruvads i underliggande spån eller läggas flytande (om spontade spån)

Hur gjorde du tillslut? Försöker också hitta info om detta. Vill gärna ha ett stumt golv som inte väcker alla i huset så fort man tappar minsta pryl på golvet, som det blir med flytande tunna parkettgolv.

• Gilla
MVJK
  • Laddar…
Henrik Enkel Henrik Enkel skrev:
Hur gjorde du tillslut? Försöker också hitta info om detta. Vill gärna ha ett stumt golv som inte väcker alla i huset så fort man tappar minsta pryl på golvet, som det blir med flytande tunna parkettgolv.
Jag gjorde som jag skrev ovan. Enda skillnaden är att jag limmade golvet på 9mm Uniboard skivor.

Det blev bra, MEN på något ställe gör det lite ljud ifrån sig när jag går på det sen om man springer på golvet så hörs det på nedre plan.

Om jag skulle göra om skulle jag flytspackla ovanpå fördelningsplåten samt limma golvet på det. Hade kostat en del extra men blivit bättre.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.