Hej Byggahus,

Jag har någon som arbetar med att bygga ett badrum i min trästuga med krypgrund och de har lagt golvisoleringen på ett sätt som gör att det inte finns något luftgap mellan den och marken. Se bilder. (De säger att de kommer att täta den exponerade isoleringen med plastskyddet och sätta upp skivor framför den.)

Det verkar fel enligt mig, eftersom det verkar som om fukt kan fastna under golvet.
Resten av huset har luft under sig, och före renoveringen fanns det också luft under rummet.

Vad tycker ni? Är det okej eller ska jag be dem rätta till det innan de lägger in golvvärme och kakel?

Tack!

• Isolering lagd direkt på marken under golvet i trästuga, utan luftgap, med synlig kabel och byggmaterial i krypgrund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Trästomme med isolering i ett badrumsbygge där golvisoleringen saknar luftgap mot marken.
    Skapa konto
  • Golvisolering utan luftgap i ett badrum under renovering i en trästuga med synliga träbjälkar och isoleringsmaterial.
    Skapa konto
  • Krypgrund under en trästuga med isolering utan luftgap mot marken, synliga kablar och rör, samt placering av byggmaterial och isolering.
    Skapa konto
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.