1 635 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
Golvhöjd under köksskåp?
Har som många andra fastnat i problematiken med att lägga ett flytande golv. Fram till köksskåpen eller hela vägen in under? Har efter många om och men bestämt mig för att lägga fram till köksskåpen men inte under. Då uppstår nästa fråga. Varför säger vissa att man skall lägga en annan skiva under köksskåpen? Har köpt ikeakök och där är det justerbara fötter. Täcker gott och väl den nivåskillnad som blir om jag inte lägger golv under skåpen.
Så min fråga är alltså, kan jag helt strunta i att lägga något på spånskivan som ligger under bänkskåpen? Eller ska jag lägga nått annat där? :S
Så min fråga är alltså, kan jag helt strunta i att lägga något på spånskivan som ligger under bänkskåpen? Eller ska jag lägga nått annat där? :S
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
För att diskmaskin och eventuell vanlig spis samt kyl och frys ska gå att dra fram så behöver det ju vara i samma höjd.
I annat fall kvittar det ju om den nedre delen av benen sticker upp över ditt nya golv för nanars får du sätta klossar under alla benen iaf i framkanten så att sockeln får mothåll.
I annat fall kvittar det ju om den nedre delen av benen sticker upp över ditt nya golv för nanars får du sätta klossar under alla benen iaf i framkanten så att sockeln får mothåll.
Jo, tänkte inte på att tala om att under alla vitvaror blir det golv i alla fall. Struntar dock i att lägga nått under övriga skåp. Diskbänksskåpet får man ju fuktsäkra invändigt och diskmaskinen har ett underlägg, så nått problem att man missar ett fuktläckage ska det inte heller behöva vara 
Klicka här för att svara