Oj, som vanligt på forum, snillen spekulerar flera mil bort från det som är relevant. :)

Jag har inte utökat jobben, mer än att jag räknade fel på kvadraten på badrummen. Om det är ett kök man sätter plattor i eller två kvittar egentligen, förutsatt att de två ytorna är summerade. Orsaken till att jag inte nämnde allt i ursprungstråden var helt planerat; att det blir så jäkla långt att ta alla detaljerna redan i steg 1.

Det låter kanske lite som att jag är en barnunge och bråkar om 4000, det är inte vad jag gör egentligen, 4000 kan jag ha eller vara utan, det kvittar om man drar ut det på ett halvår. Däremot har jag tid över för att i tillräcklig utsträckning låta den här firman få lite besvär, för det har de gjort sig värda av.
Jag har kontaktat både SKV, GVK och konsumentombudsman (tack för tipset angående det senaste) och det enda jag är ute efter är att ägaren av den här firman ska ha en eller ett par dåliga dagar samt tänka på hur man utför jobb och framförallt hur man fakturerar framöver.

Det är ju 10 års garanti på det hela och jag ser det som att om man upptäcker ett bakfall efter 9 år så gäller garantin fortfarande? Orsaken till att jag inte har sett det är att jag helt enkelt inte bor där. Lite klåpigt, men GVK kommer iaf skicka en oberoende kontrollant. :) Spännade.

Firman valde väl att agera bank pga att de fick nästan alla pengar i en klumpsumma - och överfakturerade garanterat mycket nog att vara skitnöjda med att jag var ganska lätt att lura. :)

Men det är rätt mycket offtopic, det som är relevant är egentligen:

3 år har gått (det är faktiskt närmare 2 än 3 om jag räknar noga)
Bakfall upptäcktes för ett år sedan
Fakturan har i princip betalats i sin helhet
Våtrumsanmälan har inte gjorts

Men det känns som att tråden har gjort sitt eftersom de väsentliga delarna inte diskuteras särskilt mycket, plus att GVK redan är inblandade.

Tack för bra info iaf!

Kul med folk som medvetet ska jävlas med andra som bara försöker sköta sitt jobb, och som dessutom verkar ha varit rätt schyssta mot dig...

• Gilla
cecar33
  • Laddar…
Det är inte så lätt för dig att förstå det här kanske, men de försöker absolut inte "bara sköta sitt jobb". Men jag förväntar mig inte att du ska orka läsa hela tråden och dessutom förstå innehållet, din tid är för värdefull.

tobbew skrev:
Det är inte så lätt för dig att förstå det här kanske, men de försöker absolut inte "bara sköta sitt jobb". Men jag förväntar mig inte att du ska orka läsa hela tråden och dessutom förstå innehållet, din tid är för värdefull.
Jag har läst HELA tråden och det jag skrev är min uppfattning...

• Gilla
Swappe och 2 till
  • Laddar…
Hur får du ut rot om du inte bor i huset?

• Gilla
Nyfniken och 1 till
  • Laddar…
tobbew skrev:
Oj, som vanligt på forum, snillen spekulerar flera mil bort från det som är relevant. :)
Om du inte vill ha hjälp av snillen som spekulerar på ett forum, så skall du inte posta en fråga heller. Och om du tycker att du får bra info, så skall du inte vara spydig mot de som ger dig infon.

Vem vet, du kanske behöver hjälp fler gånger.

• Gilla
Swappe och 2 till
  • Laddar…
-MH- skrev:
Om du inte vill ha hjälp av snillen som spekulerar på ett forum, så skall du inte posta en fråga heller. Och om du tycker att du får bra info, så skall du inte vara spydig mot de som ger dig infon.

Vem vet, du kanske behöver hjälp fler gånger.
Jag menar givetvis bara dem som spekulerar kring saker som inte har med saken att göra, t.ex. skattetekniska detaljer. Jag har fått en massa bra svar, men hälften av svaren ifrågasätter t.ex. min rätt till ROT, som inte alls har något med trådens syfte att göra (men som är helt och hållet skött enligt punkt och pricka).

tobbew skrev:
Jag menar givetvis bara dem som spekulerar kring saker som inte har med saken att göra, t.ex. skattetekniska detaljer. Jag har fått en massa bra svar, men hälften av svaren ifrågasätter t.ex. min rätt till ROT, som inte alls har något med trådens syfte att göra (men som är helt och hållet skött enligt punkt och pricka).
Å andra sidan kanske du kan hjälpa de som inte är lika kunniga och kanske sitter i liknande situation men tror att de inte kan utnyttja ROT. Ge och ta du vet ;-)

Algen skrev:
Å andra sidan kanske du kan hjälpa de som inte är lika kunniga och kanske sitter i liknande situation men tror att de inte kan utnyttja ROT. Ge och ta du vet ;-)
Ja, men det gör jag ju också; när de själva ställer frågor i sina trådar, men det är inte vad som händer här...

Betala resterande penger och gå vidare i livet. Se det som en läxa att i framtiden se till att ta in en riktig offert på det jobbet du ska ha gjort, dokument som skall ingå och så vidare. Hade detta gjorts hade det inte blivit några problem. Onödigt att kommentera mer tycker jag för tråden kan nog fortsätta i all oändlighet.

Ja, tack, jag håller med om det. Men jag ska iaf låta GVK komma och undersöka, eftersom de gör de gratis pga att jag inte fick något våtrumsintyg. Jag har lagt undan pengar som firman ska ha, men jag hoppas på att jag i efterhand kan få intyget iaf, annars verkar det som även GVK blir upprörda.

Jag grävde förresten fram fakturan.
Det står arbetskostnader 80.000 för jobbet. Om vi säger att de kostar 500 kr i timmen så skulle det ha tagit 160 timmar, alltså en hel månad för en person. Plattsättaren lär ha suttit i rullstol. :)

O
Lite svårt att reklamera den fakturan nu... Du har redan accepterat den eftersom du betalat nästan allt på fakturan.
Betala nu resten.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.