Nä!
Går mer spackel bara :)
Antar att du ska ha matta på golvet då?

Sen han man ju undra varför den hamnar några mm över?
Brukar va samma regelverk som han sätter plattan i som spånet skruvas.
 
Redigerat:
T
Nej, inget problem, kommer ändå att flytas över!

Lite bilder i framtiden skadar inte, så man kan göra en korrekt bedömning.
 
Jag spinner vidare på det smiler skriver. Hur kan den komma på en annan nivå, plattan och spånskivanskivan skall vila på samma reglar. Kolla så att spånskivan faktiskt har stöd, den får inte svikta.
 
  • Gilla
b8q
  • Laddar…
Ska du flytspackla så ska den ligga 15mm ovanför spånskivan, spacklet ska gå imot kant på träbjälksramen, ej ner mot brunnen.
 
T
Per_2014 skrev:
Ska du flytspackla så ska den ligga 15mm ovanför spånskivan, spacklet ska gå imot kant på träbjälksramen, ej ner mot brunnen.
Ja, om det ska vara klinker men i Jafos variant av monteringsram så ska den ligga jäms med spånskivan eftersom det sitter en förhöjningsring på plattan, den blå saken på den röda plattan. Flytet ska alltså fylla alla håligheter i plattan och nå fram till ringen som brunnen är monterad i.

6E7PWKE.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Även Purus nya monteringsplatta Purusplattan 2014 använder samma lösning:

fal-qbank-873292431825567745.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Där ser man, alltid lär man sig nåt.
 
inte matta utan klinkers
 
Ja precis plattorna är nya sen en tid, pallningen va under förrut på dom flesta.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.