Jag behöver hjälp om någon kan förklara så jag begriper. Det fattas något för att flytspackla tror jag.
Jag har en betongplatta i källaren som jag hade tänkt lägga klinkers på.
Problemet är jag har inte lyckts hitta om det behövs något mellan klämringen och locket som skall ligga i våg med klickers.
Blumchen golvbrunnen som förra ägaren gjutit ner verkar inte ha distansringar att lägga dit.

Någon som kan mansplaina detta?

• En golvbrunn i källaren med en vit klämring syns på betongplatta. Triangulär mall och verktyg ligger vid sidan.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
G Goggis skrev:
Jag behöver hjälp om någon kan förklara så jag begriper. Det fattas något för att flytspackla tror jag.
Jag har en betongplatta i källaren som jag hade tänkt lägga klinkers på.
Problemet är jag har inte lyckts hitta om det behövs något mellan klämringen och locket som skall ligga i våg med klickers.
Blumchen golvbrunnen som förra ägaren gjutit ner verkar inte ha distansringar att lägga dit.

Någon som kan mansplaina detta?
Gäller det flytspackel så maskar man runt brunn så att det inte flyter ner i brunn. Men sedan då bör man väl följa gvk och betonggolv dvs du kan rolla tätskiktet dvs vätskebaserad lösning och då med en brunnsmanchett som skall klämmas fast i ringen som man skruvar bort i brunnen. Efter detta så använder man klinker fix för att bygga upp höjden för ramen

• Gilla
Goggis
  • Laddar…
Paul-Staffanstorp
Redigerat:
Paul-Staffanstorp Paul-Staffanstorp skrev:
Har aldrig sett denna trekantiga variant men annars ser det ut som en Blucher golvbrunn där det vita är klämringen så det lär bli svårt och flytspackla då eftersom man gör det mot brunnsflänsen som i detta fall är den trekantiga delen.

Kanske skulle kunna vara den här.

[länk]

Hade bytt brunnen. :)
H Håbbe01 skrev:
Gäller det flytspackel så maskar man runt brunn så att det inte flyter ner i brunn. Men sedan då bör man väl följa gvk och betonggolv dvs du kan rolla tätskiktet dvs vätskebaserad lösning och då med en brunnsmanchett som skall klämmas fast i ringen som man skruvar bort i brunnen. Efter detta så använder man klinker fix för att bygga upp höjden för ramen
Hej Jag har tätskikt som jag skall rolla, och en manchett också =). Tack för tipsen.

Paul-Staffanstorp Paul-Staffanstorp skrev:
Har aldrig sett denna trekantiga variant men annars ser det ut som en Blucher golvbrunn där det vita är klämringen så det lär bli svårt och flytspackla då eftersom man gör det mot brunnsflänsen som i detta fall är den trekantiga delen.

Kanske skulle kunna vara den här.

[länk]

Hade bytt brunnen. :)
Ja jag skulle vilja byta den, men den får vara kvar. Jag undrar hur de tänkte när de satte den, för det ligger 2 st puru golvbrunnar i förrådet som förra ägaren haft där. Jag kommer nog bygga upp manuellt runt golvbrunnen och avgränsa flytspacklet en bit ut.

Ser jag rätt, att klämringen sticker upp ovanför brunnen? I så fall förstår jag inte hur brunnen är tänkt att fungera. Saknans någon del?

Paul-Staffanstorp
H hempularen skrev:
Ser jag rätt, att klämringen sticker upp ovanför brunnen? I så fall förstår jag inte hur brunnen är tänkt att fungera. Saknans någon del?
Nej, du ser nog fel... jag tycker mig ganska säkert se att den ligger där den ska strax under den trekantiga plåten och när manschett och så kommer i höjs den ju 2mm. :)

Däremot är den ju avsedd för att ligga i en hörna.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.