N
Hej alla kunniga

Märkte att fogen kring golvbrunnen har släppt på vissa ställen. Är det bara att foga om? Området där fogen är borta är blött och har försökt köra hårtorken men är fortsatt fuktigt. Duschen användes för ca 8 timmar sedan. Brunnsramen verkar också något löst, är det bara att foga om eller behöver en fackman titta på det? Badrummet är ca 5 år gammal.

• Golvbrunn med lösa fogar och fuktighetsskador vid anslutningen till det grå kakelgolvet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Är ramen lös räcker det inte att foga om utan man måste få fast den först.

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
BirgitS
Är det fix under hela ramen?

Om du kan få tag i företaget som gjorde jobbet så kanske det går att reklamera det och få det åtgärdat utan kostnad.

N
Stefan N Stefan N skrev:
Är ramen lös räcker det inte att foga om utan man måste få fast den först.
Kan man bara ta loss ramen eller måste man riva hela golvet för att få det gjort?

N
BirgitS BirgitS skrev:
Är det fix under hela ramen?

Om du kan få tag i företaget som gjorde jobbet så kanske det går att reklamera det och få det åtgärdat utan kostnad.
kan inte se vad som finns under ramen.
Ska ta kontakt med de. Med tanke på att badrummet är 5 år så har jag svårt å tro att företaget ta det.

BirgitS
N Ne20 skrev:
kan inte se vad som finns under ramen.
Går det inte att se in under hörnen om du lyfter bort silen?
N Ne20 skrev:
Ska ta kontakt med de. Med tanke på att badrummet är 5 år så har jag svårt å tro att företaget ta det.
Det är långa reklamationstider när det gäller bygg:
Avser tjänsten arbete på mark, byggnader eller andra fasta saker kan köparen reklamera fel som upp- täcks inom tio år efter att uppdraget slutfördes.
https://www.konsumentverket.se/cont...45882cb/lathund-konsumenttjanstlagen-2013.pdf

N
BirgitS BirgitS skrev:

[länk]
Så ser den ut om man lyfter bort silen.

• Närbild på avlopp utan sil som visar ansamlad smuts och rester runt avloppskanten.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ledsen
BirgitS
  • Laddar…
N
N Ne20 skrev:

N
N Ne20 skrev:
BirgitS BirgitS skrev:

[länk]
Varför en ledsen emoji om man får undra?

BirgitS
Det var tråkigt att det inte går att se inunder ramen.

N
BirgitS BirgitS skrev:
Det var tråkigt att det inte går att se inunder ramen.
Okej blev orolig att något ser illa ut. 😂

Kontakta ett företag och be deras VVS/plattis komma o titta? Du kan också kontakta ett besiktning företag. Många av dem är otroligt kunniga (kanske ofta mer än de som bygger). Risken med att kontakta en firma är att de ser en möjlighet att sälja in en totalrenovering.

Var är badrummet? Övre plan i trähus, eller källare? Platta på mark?

N
Globetrot Byggis1976 skrev:
Kontakta ett företag och be deras VVS/plattis komma o titta? Du kan också kontakta ett besiktning företag. Många av dem är otroligt kunniga (kanske ofta mer än de som bygger). Risken med att kontakta en firma är att de ser en möjlighet att sälja in en totalrenovering.

Var är badrummet? Övre plan i trähus, eller källare? Platta på mark

Var är badrummet? Övre plan i trähus, eller källare? Platta på mark?
badrummet är på nedreplan i ett trähus. Har kontaktat firman som har utfört renoveringen och de ska komma och titta på det. Totalrenovering har jag svårt tro att det behövs då det är enbart brunnsramen som har släppt. Det som oroar mig mest är området där fogen är borta och att den fortsatt känns fuktig trots att vi inte har duschat på 24 h.

Nej, jag kan förtydliga. Jag tror inte heller du måste göra om allt. Men, jag menade att om någon annan firma kommer o tittar så kanske de ser en opportunity för sales

N
Nej, jag kan förtydliga. Jag tror inte heller du måste göra om allt. Men, jag menade att om någon annan firma kommer o tittar så kanske de ser en opportunity för sales
Det är sant. Får se vad företaget som har gjort jobbet säger hoppas det inte är något allvarligt.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.