Hej jag har 2 frågor angående en golvbrunn i min lägenhet,
Jag undrar bara ifall den sortens golvbrunn är godkänd idag.
Och ifall den inte är det vilket år ändrades reglen för den sortens golvbrunn som inte godkänd längre Och den andra frågan är, har den vattenlås? det enda jag hitta va att det står delta Nova på den svarta plastbiten. Ursäkta för den skitiga golvbrunnen
jättetacksam för svar,
 
  • Öppen golvbrunn med inskriptionen "DELTA NOVA" på svart plast, omgiven av vit och svart kakel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Claes Sörmland
En gammal Purusgolvbrunn som verkar ha tillverkats mellan 1985 och 1988.

1990/91 kom en ny standard för anslutning av tätskikt till golvbrunnar så alla äldre brunnar än så ska bytas vid renovering av tätskiktet.

Vattenlåset sitter där och ser ut så här:

En Purus golvbrunns vattenlås från 1980-talet, genomskinligt, utan synliga skruvar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Dras upp med handen. Vet inte om det finns nån skruv men jag tror inte det.
 
Redigerat:
Tack så mycket för ditt svar, så den är inte godkänd idag?
 
Om man hade renoverat ett badrum idag så skulle man inte kunna ha den golvbrunnen?
 
BirgitS
Safii Safii skrev:
Om man hade renoverat ett badrum idag så skulle man inte kunna ha den golvbrunnen?
Nej
 
Aha tack så mycket
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.