Hej,

Jag undrar om detta ser rätt ut i brunnen, med klämringen t.ex.

• Golvbrunn med klämring synlig, fläckig och eventuell smuts runtomkring, vid renoveringsarbete.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild på en golvbrunn med klämring och synliga installationselement mot kakelgolv.
    Skapa konto
  • Närbild av brunnen med klämring synlig och spår av byggarbete runtomkring.
    Skapa konto
T
Japp,ser bra ut. Fotot måste vara tagit strax efter fogning med tanke på att det har runnit ner lite fogrester i brunnen:)

Kiiltos tätskikt ser jag med tanke på den gröna mattan.

Jag brukar foga i under slukristen ner mot klämringen som stöd och skydd.

H
Stefan N Stefan N skrev:
Jag brukar foga i under slukristen ner mot klämringen som stöd och skydd.
dock rinner det ju vatten under platterna. så helst ej någon extra fogning

H
T Tebax skrev:
Hej,

Jag undrar om detta ser rätt ut i brunnen, med klämringen t.ex.
skyddsplasten är kvar

Fogen är ju inte vattentät. Man tar ju samma fog som till plattorna.

H
Stefan N Stefan N skrev:
Fogen är ju inte vattentät. Man tar ju samma fog som till plattorna.
precis men man behöver inte lägga fog hellre då fix som håller.
fog blir ganska sprött

• Gilla
tank77
  • Laddar…
Det är jag själv som fogat idag därför jag frågar om det verkar rätt i brunnen.. Tycker ni jag ska smeta fix under locket som stöd då?

Brunnen sitter under bänkskåp i en tvättstuga så ingen kommer traska på det någonsin.

T
T Tebax skrev:
Det är jag själv som fogat idag därför jag frågar om det verkar rätt i brunnen.. Tycker ni jag ska smeta fix under locket som stöd då?

Brunnen sitter under bänkskåp i en tvättstuga så ingen kommer traska på det någonsin.
Nej, det ser bra ut som det är nu!

T tank77 skrev:
Nej, det ser bra ut som det är nu!
Kanon! Det låter bra! Jag har nämligen dessvärre gjort ett generalfel... Jag har monterat brunnen närmare än 200mm från vägg. Det märkte jag när jag lagt tätskiktet.
Jag räknade aldrig med att jag kommer skruva upp ny gips på väggen så den ligger ju nu med ytterkant på brunnskanten på ca 185mm från vägg.. Så klantigt gjort.. Har man helt gått ifrån reglerna nu?

Känndes gode trist att riva upp hela golvet då så jag körde på bara..

• Golvbrunn monterad nära vägg, omgiven av brunnsram och kakel, tätskikt synligt längs väggen.
    Skapa konto
T
T Tebax skrev:
Kanon! Det låter bra! Jag har nämligen dessvärre gjort ett generalfel... Jag har monterat brunnen närmare än 200mm från vägg. Det märkte jag när jag lagt tätskiktet.
Jag räknade aldrig med att jag kommer skruva upp ny gips på väggen så den ligger ju nu med ytterkant på brunnskanten på ca 185mm från vägg.. Så klantigt gjort.. Har man helt gått ifrån reglerna nu?

Känndes gode trist att riva upp hela golvet då så jag körde på bara..
Så jävla noga är det inte och 1,5 cm spelar absolut ingen roll!

T tank77 skrev:
Så jävla noga är det inte och 1,5 cm spelar absolut ingen roll!
Det känndes tryggare att höra, har kliat mig gode rejält i huvudet sen jag såg det.. Men men, man är bara en glad amatör :rolleyes:

Nu har man lärt sig till nästa gång.

H
nästa gång gör golvet sist. det är lätt att tappa grejer och förstöra.

henke_benke skrev:
nästa gång gör golvet sist. det är lätt att tappa grejer och förstöra.
Nja, man kan lika gärna säga att om man gör golvet sist så är det lätt hänt att tappa grejor och förstöra tätskiktet! Det räcker om oturen är framme och man råkar trampa på någon kakelflisa så kan det gå hål i en exponerad folie.

Oavsett ordning så är det alltså bra att skydda golvet med någon billig masonit eller liknande.

H
B b8q skrev:
Nja, man kan lika gärna säga att om man gör golvet sist så är det lätt hänt att tappa grejor och förstöra tätskiktet! Det räcker om oturen är framme och man råkar trampa på någon kakelflisa så kan det gå hål i en exponerad folie.

Oavsett ordning så är det alltså bra att skydda golvet med någon billig masonit eller liknande.
ja du är ju allvetare så du borde veta

• Gilla
b8q
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.