Hej, för ett tag sen gjord jag en badrumsrenovering och hade behörig hantverkare på plats och fick intyg osv från denna. Kollade även upp att denna var behörig. men ju mer man läser här på forumet om badrum osv ju mer mörkrädd blir jag. Verkar som det ofta är fel kring just golvbrunnarna och dess montering. Fallet verkar bra för det blir alltid torrt i duschutrymmet.

Jag tog några bilder och undrar om ni tycker detta ser okej ut? Min pappa tog bilder på allt från start till slut så har även bilder på tätskikt mm. Men tänkte just på klämringen och brunnsmanschetten ( som inte syns här ). Däremot så är det lite silikon under klämringen. Är detta okej? Vad tror ni?
 
  • Närbild på en golvbrunn under renovering med silikon synligt under klämringen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild på golvbrunn med klämring och kaklade golvplattor i badrum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild på en golvbrunn under badrumsrenovering med synlig silikon på klämringen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild på en golvbrunn under installation med synlig klämring och silikonrest.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.