Hej

Bygger ett utrymme i ladugården där jag skulle vilja komplettera med en golvbrunn för om tex varmvattenberedaren skulle gå läck. Har problem med höjderna och letar golvbrunn med ett så högt utlopp som möjligt. Har köpt en brunn från JAFO som heter 86:an. Men hade behövt 2-3 cm till för att slippa flytspackla så mycket. Har lagt reduktionen 75/50 åt fel håll för att brunnen skall komma på ok golvnivå på bilden men får ju då ett vattensamling i brunnen

Någon som har tips?

• Golvbrunn från JAFO installerad i betonggolv i ladugård med synligt avloppsrör och träreglar i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Rickard.
Det finns låga brunnar med 50mm utlopp av dom flesta tillverkare som du kan titta närmare på, t ex av den modellen du redan har.

Att förstora avloppsrör på det där sättet är inget man bör hålla på med.

Rickard. Rickard. skrev:
Det finns låga brunnar med 50mm utlopp av dom flesta tillverkare som du kan titta närmare på, t ex av den modellen du redan har.

Att förstora avloppsrör på det där sättet är inget man bör hålla på med.
Hej

86an brunn med 50 utlopp så verkar bottennivån på utloppet vara detsamma. Så
Hjälper inte att byta till minde utlopp.
Vad menar du med att sista raden att man inte skall förstora avloppsrören? Jag går ju ner från 75 på brunn och kopplar på mig på bef 50 rör

Grymt tack, den i s-serien verkar ju grym. Från krans på brunn till botten utlopp 59mm
Tack

Rickard.
Den är inte grym på att ta undan vatten snabbt men löser den uppgiften/problemet så är det ju grymt 😉

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.