Hej.
har köpt ett hus med ett ganska nyligen renoverat badrum (gjort av fackmän enl säljare).

tyvärr kan jag inget om badrumsrenovering och frågar därför här innan jag vänder mig till säljaren för att få namn på fackmännen. Vet ju inte ens om det är något fel.

Iaf så är det klinkergolv med en golvbrunn i metall. runt själva ramen av golvbrunnen är det lagt hårdfog.
Från den har det börjat släppa en tunn genomskinlig remsa, kanske 3-4mm bred och platt. Den har släppt helt från en sida och ser ut att komma från under hårdfogen, dvs mellan metallplattan och fogen nedåt. Skulle jag dra i den tippar jag på att den går hela varvet runt.

Vad är det och är det något som bör åtgärdas?

S
va det kan vara är skyddsfilmen från golvbrunnen. dock inte säker utan ha sett det

• Gilla
hempularen
  • Laddar…
tack för svar. ska fota och lägga upp då jag kommer hem.

b99056.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ja, det där är skyddsfilmen som sitter på slukristen när den är ny. Skall tas bort före montering och fogning. Om hela slukristen är lös kan du skrapa bort gammal fog runt den och lyfta på slukristen. Sedan lägger du fix under runt kanterna på den så att den inte ligger o vickar. Foga sedan på nytt.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.