1 037 läst ·
9 svar
1k läst
9 svar
Golvbox till 380 v , finns det?
Ska göra om mitt garage till snickerboa och har begränsad med plats så tanken är att ha maskinerna på hjul och använda dom i mitten av garaget och sen rulla undan dom när jag är färdig med dom.
Jag har både 230 och 380 maskiner och vill inte ha några kablar som man kan trilla över så jag kollar efter golvboxar och hittar "bara" 230 så jag undrar om det finns 380?
Har prövat googla men hittar inte något
Jag har både 230 och 380 maskiner och vill inte ha några kablar som man kan trilla över så jag kollar efter golvboxar och hittar "bara" 230 så jag undrar om det finns 380?
Har prövat googla men hittar inte något
Googlade igen och hittade flera 🙄
Uttag i taket är ju annars en lösning, förutsatt att du har tillräckligt lågt i tak för att slippa hämta stegen varje gång du ska koppla i lr ur en kontakt.
Eller om du har högt i tak, sätta två kabelrullar i taket, en för 1fas och en för 3 fas.
Eller om du har högt i tak, sätta två kabelrullar i taket, en för 1fas och en för 3 fas.
Det hade funkat men är rädd att när man sågar med bordssågen att kabeln är i vägen.
Går kabeln ner i stället så funkar det.
Går kabeln ner i stället så funkar det.
Medlem
· Södermanland
· 614 inlägg
Jag tycker att golvboxar i ett snickeri låter som en mindre bra idé för det kommer väl vara fullt med sågspån och annat skräp på golvet den mesta av tiden. Går det inte att lösa med att elkabeln går nedåt från sågen, följer golvet en bit och sen går uppåt till ett uttag i taket eller högt upp på väggen.Fredrik.engdahl skrev:
Medlem
· Västerbottens län
· 18 059 inlägg
Jag har lite erfarenhet av golvboxar och det blir alldeles för mycket skräp i uttagen och att dessutom måsta under golvnivå för att ansluta, nej tror jag inte på.
Vad skulle vara så hemskt med en sladd på golvet bort till ett vägguttag på lämplig bekväm höjd?
Protte
Vad skulle vara så hemskt med en sladd på golvet bort till ett vägguttag på lämplig bekväm höjd?
Protte
Medlem
· Blekinge
· 12 331 inlägg
Nä varför inte hänga uttag på ögonhöjd? Därifrån går kabeln ned till maskinen men det kan ju vara 1 m ifrån.
Jag tycker om säkerhetstänk med snubbel på kablar.
Jag tycker om säkerhetstänk med snubbel på kablar.
Klicka här för att svara