Jag bor i ett flerbostadshus i Stockholm och har bestämt mig för att lägga ett furuplankgolv som är 25 mm på ett 22mm spågolv. Jag är på jakt efter ett elburet golvärmesystem som bygger minimalt (max några mm) och som kan installeras snabb och enkelt. Gärna på folie eller rulle. Vi vill dessutom skruva vårt golv eftersom det är många knepiga vinklar och vrår, vilket uteslutet limfolie (eller vad det nu heter). Det förutsätter att man kan ha någorlunda koll på var ledningar går så att man inte sätter en skruv rakt igenom.

Jag tar tacksamt emot all tänkbara tips och synpunkter på bra (och för den delen åsikter om mindre bra) lösningar.

Finns ingen bra/billig lösning. För att inte trägolvet ska skadas så bör man ha en självbegränsande kabel, och för att få en jämn golvvärme så måste man antingen spackla in kabeln eller använda tex T2 Reflecta (aluminiumskivor med spår där man lägger kabeln med ca 0,5-1cm frigolit fastlimmat under)

Nu sa han ju att han skulle lägga 25mm furuplankgolv som han ska skruva fast. Går ju inte så bra då med sån där folie. Och lägger man resistiv värmekabel/värmefolie så får man inte lägga/ställa något på golvet som försvårar värmespridningen (tjocka mattor, möbler osv)

Den enda seriösa lösningen är T2 röd med reflecta skivor = svindyrt.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.