Hej! Nyligen köpt ett hus med 0 instruktion på hur vår golvärme fungerar..

Ursäkta dumma frågor, men hittar inte svar på min fråga någonstans.

Vi har trådlösa tempgivare i varje rum. Måste jag öppna ställdonet manuellt fullt ut för att mina trådlösa givare skall fungera? Nu händer nämligen inget förutom på "104" som jag manuellt öppnat en aning.

Kompletterande frågor är välkomna!

Tack på förhand!

• Fördelare för golvärme med trådlösa tempgivare och öppet ställdon märkt "104".
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Är det inte så enkelt att det är för varmt ?

R RoBo skrev:
Är det inte så enkelt att det är för varmt ?
Så kan det vara när själva fotot är taket, förutom i badrummet som är "104". Men i våras när vi flyttade in var det inte så. Finns det någon nackdel att öppna alla ställdon till max?

L Blader skrev:
Så kan det vara när själva fotot är taket, förutom i badrummet som är "104". Men i våras när vi flyttade in var det inte så. Finns det någon nackdel att öppna alla ställdon till max?
Förstår inte riktigt vad du menar ? Vrida upp termostaterna fullt eller ?

L Blader skrev:
Hej! Nyligen köpt ett hus med 0 instruktion på hur vår golvärme fungerar..

Ursäkta dumma frågor, men hittar inte svar på min fråga någonstans.

Vi har trådlösa tempgivare i varje rum. Måste jag öppna ställdonet manuellt fullt ut för att mina trådlösa givare skall fungera? Nu händer nämligen inget förutom på "104" som jag manuellt öppnat en aning.

Kompletterande frågor är välkomna!

Tack på förhand!
De trådlösa termostaterna säger väl till ställdonen när det är dax att släppa på värmen? Nu lär det knappast behövas någon värme så självfallet så är ställdonen stängda eller missförstår jag frågan? Som jag ser det så ska du inte behöva göra något alls förutom att ställa in önskad temp i rummen på termostaterna.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.