Vi har en inredd källare i ett hus från 74. I den lilla hallen där man kommer ner på ca 10m^2 ligger där idag en plastmatta och väggarna är tapetserade.
Jag vill lägga in en ny plastmatta eller klickgolv. Den rätta lösningen är väll egentligen platonmatta osv. La in det i gillestugan bredvid och känner att det var en del jobb med det jämfört med att bara lägga golv som vanligt. Samt att med platonmatta har jag 4 dörrar som då måste kapas.

Frågan är om jag är dum om jag antingen lägger ett klickgolv ovanpå plastmattan eller om jag river bort plastmattan och lägger plast och klickgolv på det. Tänker att det har legat plastmatta direkt på betongen i alla år och det har funkat bra och vi har aldrig haft nån typ av lukt heller.

Tapeten på väggen har släppt på ett ställe på väggen som är yttervägg och betongen har pulveriserat sig bakom. Detta var direkt under ett vattenutkast på ytterväggen så antar att det blivit till följd av för mycket plaskande där ute där även backen lutar åt fel håll. Vattenutkastet är flyttat nu och det är nu tak utanför så inte lika mycket vatten kommer dit. Så tror att felet till det problemet är löst.

Tapeten ska bort från väggarna och vad jag fattat det så är bästa lösningen för betongvägg i källare om man inte vill ha rå betong att man målar med en silikatfärg.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.