Har haft hantverkare hemma som slipat golv, vitbehandlat och lackat en gammal ekparkett samt ett 20 år gammalt furugolv under sommaren.
Det finns nu vita ”kristaller” på en hel del ställen på dessa två golv, liksom vita prickar i springorna. De syns tydligt. Hantverkarnas arbetsledare säger att ”det kan bli så”.
Ska jag godkänna detta? (Har inte betalat fakturan ännu.) Jag tycker det ser fult ut och fick ingen info om att slutresultatet kunde bli så här.
Det finns nu vita ”kristaller” på en hel del ställen på dessa två golv, liksom vita prickar i springorna. De syns tydligt. Hantverkarnas arbetsledare säger att ”det kan bli så”.
Ska jag godkänna detta? (Har inte betalat fakturan ännu.) Jag tycker det ser fult ut och fick ingen info om att slutresultatet kunde bli så här.
Självbyggare
· Stockholm
· 8 221 inlägg
Att det inte blir som nytt är nog troligt, men hur ser det ut då ? Har du några bilder ?M M a l i n skrev:Har haft hantverkare hemma som slipat golv, vitbehandlat och lackat en gammal ekparkett samt ett 20 år gammalt furugolv under sommaren.
Dom bör ju ha slipat så mycket att de flesta ojämnheter försvunnit, men är det springor eller mycket djupa saker så kan det förstås synas sen
M M a l i n skrev:Har haft hantverkare hemma som slipat golv, vitbehandlat och lackat en gammal ekparkett samt ett 20 år gammalt furugolv under sommaren.
Har försökt lägga upp några bilder, men lyckas av någon anledning inte. De laddas inte in…klaskarlsson skrev:
Jag skulle bestrida fakturan .M M a l i n skrev:Har haft hantverkare hemma som slipat golv, vitbehandlat och lackat en gammal ekparkett samt ett 20 år gammalt furugolv under sommaren.
Skriva det är ej fackmässigt utfört och betaln ej sker förrän slipningen rättats till fackmässig slipning
För det skriftligt.
klaskarlsson skrev:
M M a l i n skrev:Har haft hantverkare hemma som slipat golv, vitbehandlat och lackat en gammal ekparkett samt ett 20 år gammalt furugolv under sommaren.
T Tompafix skrev:
Så länge du bestridit fakturan behöver du inte betala. Dra ett streck över fakturan och googla hur du bestrider.
Skriftligt uppger du varför du bestrider tex en fackmässig utgört arbete.
Kronofogd kan ej ta ärenden som.är bestridna.
Min vän bestred på fel sätt , då kunde Kronofogden hjälpa motparten driva in bluff faktura mm hon fick en toan lagad på fel sätt.
Skriftligt uppger du varför du bestrider tex en fackmässig utgört arbete.
Kronofogd kan ej ta ärenden som.är bestridna.
Min vän bestred på fel sätt , då kunde Kronofogden hjälpa motparten driva in bluff faktura mm hon fick en toan lagad på fel sätt.
De erbjuder sig att göra om golven men säger att det finns risk att det blir likadant igen, med vita ”kristaller”. Beror på att golven har springor, säger de. Stämmer det, tro?Annn555 skrev:
Jo, det är ju inte nya golv. Men kan man förvänta sig vita ”kristaller” i springorna pga att det är äldre golv?klaskarlsson skrev:
Självbyggare
· Stockholm
· 8 221 inlägg
Det där ser ju lite sådär ut.M M a l i n skrev:
Jag vet inte om "vitbehandlat" golg kan ge det där, men om hantverkaren vet det så borde dom kanske avrått från just den behandlingen ?
Kan dessa kristaller gå bort med tiden eller efter en rejäl tvätt - för det ser ju inte så snyggt ut att ha det över hela golvet...
Kristallerna är under lacken, så de kan dessvärre inte tvättas bort eller försvinna med tiden.klaskarlsson skrev:
Billigaste smartast är, att tex inbjuda annan fackman, slipare att besöka ditt hus om offert ang slipa golv. De kommer gratis tror jagM M a l i n skrev:
Be honom uttala skriftligt sig om vad problemet är .
Helst skriftligt, du kan få bruka det underlaget om hans bedömning till att visa ARN, när du bestrider och klagar hos din slipare.
Endast RECO sajt har betygsätta hantverkare fackmän fönstertvätt är med bank id,
Alltid är det högst 5 st hantverkare, byggfirmor mm som alla väljer anlita resten är skit. Har provat fönstertvätt, laga toalett mm de är alla kunniga trygga .
Du hittar en slipare där, Sök på din kommun, nåned många som gillar honom med varför de gillar honom, dvd folk förklarar varför fackmannen, byggsten är duktig.
Klicka här för att svara