1 267 läst ·
4 svar
1k läst
4 svar
golv på redan spånat golv i 1.3mx2.1m badrum
Ska precis dra igång med nya toan i stugan på en liten yta som är 1.3m bred och 2.1m lång. Nu råkar golvet redan vara reglat cc60 med 22mm spån uppepå som är limmat och spikat. Tanken va att dra väck allt men såläste ja nån stans att badrum under 10kvm inte behövde 30cc?!?! Vad gäller Kan ja göra nått för att slippa riva upp allt.
ANtar att golvbrunnen ändå måste sitta i en regelram men det är nog lätt fixat ändå
ANtar att golvbrunnen ändå måste sitta i en regelram men det är nog lätt fixat ändå
bara wc? då behöver du ingen golvbrunn, bara tätskikt/matta 50mm upp på vägg
såg att det var badrum...
60cm/cc är ok men du måste förstärka golvet med min 12mm flytspackel och armeringsnät
Du kan nog såga upp ett hål och regla i och lägga en ny golvskiva
såg att det var badrum...
60cm/cc är ok men du måste förstärka golvet med min 12mm flytspackel och armeringsnät
Du kan nog såga upp ett hål och regla i och lägga en ny golvskiva
Redigerat:
jag ska klämma in en dushhörna så det blir en golvbrunn. så det är Ok då om man sågar upp för golvbrunnen och sätter i en regelram för den å låter resten ligga kvar. Sedan spacklar ja på med flyt som du säger. Ytan är liten så det gör mig inget att det går åt mer grejjer... hellre det än att behöva bryta upp golvet..
Svarar lite på min egen fråga.Läst igenom reglerna som gäller på gkv.se
Golv som ska forses med keramiskt ytskikt maste forstarkas for
att motverka svikt och fuktrorelser.
Trabjalklag, max c 600,
forstarks med nagot av foljande alternativ:
22 mm spanskiva, kvalitet V 313-P5 rekommenderas,
kombineras med:
– Formstabil avjamningsmassa, minsta skikttjocklek 12 mm
utan inlagd golvvarme. Leverantoren ska ange minsta
skikttjocklek vid inlagd golvvarme, samt ange hur eventuell
armering av avjamningsmassa ska utforas.
–13 mm formstabil skiva eller motsvarande som limmas
och skruvas fast i spanskivan. Nar limmet verkat, tas
skruvarna bort.
MEN faktum kvarstår väll att golvbrunnen måste sitta monterad i en regelram som i in tur sitter fast i golvbjjälkarna?
Golv som ska forses med keramiskt ytskikt maste forstarkas for
att motverka svikt och fuktrorelser.
Trabjalklag, max c 600,
forstarks med nagot av foljande alternativ:
22 mm spanskiva, kvalitet V 313-P5 rekommenderas,
kombineras med:
– Formstabil avjamningsmassa, minsta skikttjocklek 12 mm
utan inlagd golvvarme. Leverantoren ska ange minsta
skikttjocklek vid inlagd golvvarme, samt ange hur eventuell
armering av avjamningsmassa ska utforas.
–13 mm formstabil skiva eller motsvarande som limmas
och skruvas fast i spanskivan. Nar limmet verkat, tas
skruvarna bort.
MEN faktum kvarstår väll att golvbrunnen måste sitta monterad i en regelram som i in tur sitter fast i golvbjjälkarna?
såga upp för brunnen vid en golvregel, limskruva en regel på sidan av golvregeln
sätt kortlingar mellan golvreglarna och kompletera med mer reglar för monteringsplattan
lägg i en golvspån bit med så bra passform som möjligt, täta ev. hål med latex eller silicone, flytspackla
sätt kortlingar mellan golvreglarna och kompletera med mer reglar för monteringsplattan
lägg i en golvspån bit med så bra passform som möjligt, täta ev. hål med latex eller silicone, flytspackla
Klicka här för att svara