Hej kära Byggahus'are!
Vi har precis köpt ett hus från 60-talet med utbygge från 1975. Det mesta är original och ska ses över allt eftersom. I utbyggnadsdelen har jag noterat en doft som inte är så angenäm, men som vi inte kände på visningen. Inte stickande och obehaglig men något unken gammal doft. I ena delen av utbygget så har man lagt plastmatta på betongen (groventrén) och i andra delen (hobbyrum) plastmatta på uppreglat golv på betongen . Ingen nämnvärd fukt i syll eller bottenplatta har noterats. Jag misstänker att det är det uppreglade golvet samt plastmattorna och eventuellt dåligt underarbete som är boven. I den äldre delen är det också mycket plastmattor men den delen ligger lite högre på tomten och här finns inte samma "gamla" lukt.
Till min fråga. Detta är ingen boendedel, utan kommer agera just groventré och pingisrum/ungdomshäng. Vad skulle lämpa sig bäst som nytt golv, efter att vi har rivit ut det gamla? Jag vill gärna ha klinker i groventrén och i pingisrummet ett underlag som funkar bra för pingis och rundpingismatcher

Någon som gjort samma? Jag vill göra det ordentligt och kommer göra det själv på begränsat budget men det får också ta tid. Min erfarenhet sen innan för den här typen av jobb är noll.