Vardagsrum i lägenhet med plastmatta som ser ut som trä, inredningsdetaljer och möbler i ett ljusinsläppt rum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vardagsrumsinteriör med beige soffa, soffbord, mönstrad matta, växter och fönster med utsikt mot grönska.
Skapa konto
Köksinteriör med en vit spis, grå plastmatta, gråa väggar, trähyllor med dekorationer och ett matbord med stolar.
Skapa konto

Jag och min flickvän har precis köpt en lägenhet i Abrahamsberg Bromma. Tyvärr så ligger det riktigt fula plastmattor i hela lägenheten. Jag tog kontakt med ordföranden i bostadsrättsförening och frågade vad som mest troligt döljer sig under, gammalt trägolv svarade han då. Jag blev glad som en liten unge på julafton. Älskar brädgolv om man slipar och behandlar det. Min fråga nu är vad tror ni att det är för golv? Vad är tidstypiskt 1939? Är det värt att slita bort det som ligger där nu och hoppas på jackpot under?

Förmodligen ett traditionellt undergolv av decimeterbreda granbrädor. Brukar inte vara vara den bästa kvaliteten (eftersom det inte är tänkt att synas) men kan bli fint med lite omvårdnad.

• Gilla
Drömtroll och 1 till
  • Laddar…
Sällan jackpot. Oftast användes underlagsgolv = halvdålig kvalitet , korta längder. Bara att kolla!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.