Jag ska bygga boarea av mitt garage/carport som i dag saknar golv, det är alltså grus direkt i garaget.
En del av garaget har i dag en torpargrund med trädelar direkt mot marken (fuktspärr mellan).
Min första tanke var att forsätta och bygga ut på samma sätt men hantverkaren tyckte det var riskfullt och föreslog att vi skulle lägga 20 cm cellplast sen ett tunt lager betong och ett lager flytspackel på det.
Är det ett bra alternativ?
Det bästa vore så klart att gjuta platta men det är för stort och dyrt projekt för oss så kan detta vara en bra mellanväg?