Lagt in nytt laminat golv.
Inget billigt köpt p---o
Gjort allt enligt konstens regler
Men börjat dyka upp glipor efter 3 veckor.
Tips ?
 
  • Nylagt laminatgolv med synlig glipa bredvid ett tumstock placerad för mätning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
P rickys skrev:
Lagt in nytt laminat golv.
Inget billigt köpt p---o
Gjort allt enligt konstens regler
Men börjat dyka upp glipor efter 3 veckor.
Tips ?
 
  • Grått laminatgolv med synlig skarv mellan plankorna.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Glipan ser väldigt liten ut. Är det nivåskillnad också?
 
ingen nivåskillnad.
glipan är ca 0,5 mm
men man ser den när man kommer gående
sjukt störigt
 
P rickys skrev:
Men börjat dyka upp glipor efter 3 veckor. Tips ?
Det uppenbara tipset är väl att försöka "knacka igen" glipan.
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Det där är ingen stor glipa.
Antagligen har låset i golvet inte gått igen helt och nu när det är skillnader i luftfuktighet så rör sig golvet.

Som Alfredo säger är det bara försöka knacka igen den
 
japp tänkt försöka knacka igen.
men lite störigt endå.
lagt en del golv innan ( billiga utan dom problemen )
lite därför jag undra om det kunde vara nått knas med golvet.
 
La dock in en annan underlags foam än jag brukar.
En jag blev rekommenderad av från butik.
 
  • Ny underlagsfoam med många små luftfickor och varumärkeslogotyper för byggmaterial.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
raggboda
  • Laddar…
jepp
 
Var ligger golvet, kök, hall, etc, och storlek.
Inga tunga saker som låst golvets rörelse, nu framåt vintern drar de ihop sig lite även laminat.
 
Ser ut som ett ca 1 cm hack, lite mera glipa, i kortskarven på bildens uppkant.
Eller är det en synvilla?
Finns den där tyder det på att skarven inte gått samman riktigt vid montering.
 
Ligger i kök o storarummet. Köpt till hela huset men avaktar tills detta är löst
 
P rickys skrev:
La dock in en annan underlags foam än jag brukar.
En jag blev rekommenderad av från butik.
Om det är av typ kvalitetsgolv som du nämnde i trådstart så får man tex med BerryAlloc´s högtryckslaminat inte använda sig av underlagsmaterial. Den finns redan på undersidan.
 
P rickys skrev:
Ligger i kök o storarummet. Köpt till hela huset men avaktar tills detta är löst
Ingen köksö på golvet?
 
Köpt pergo men ingen matta på den jag köpte.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.