Vi funderar på att byta golv och har tittat på olika alternativ. Ett alternativ är att lägga ett golv av "golvbrädor". Jag har tidigare gjort det, och i det fallet la jag ett "självbärande" golv som av den anledningen var lite tjockare. Om golvet inte ska vara självbärande, hur tjockt behöver det då vara? OM man t ex ska lägga kärnfuru av "lite bredare" variant, vad skulle det på ett ungefär kosta per m2?

S sepani skrev:
Vi funderar på att byta golv och har tittat på olika alternativ. Ett alternativ är att lägga ett golv av "golvbrädor". Jag har tidigare gjort det, och i det fallet la jag ett "självbärande" golv som av den anledningen var lite tjockare. Om golvet inte ska vara självbärande, hur tjockt behöver det då vara? OM man t ex ska lägga kärnfuru av "lite bredare" variant, vad skulle det på ett ungefär kosta per m2?
något i denna stilen…

Ljust trägolv med tydliga trästrukturer och kvistmärken.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

S sepani skrev:
Om du tittar på tex Mörkaskog kostar nog ett 14mm furugolv minst 1000kr/m2 till konsument i dag

• Gilla
sepani
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.