Vi funderar på att byta golv och har tittat på olika alternativ. Ett alternativ är att lägga ett golv av "golvbrädor". Jag har tidigare gjort det, och i det fallet la jag ett "självbärande" golv som av den anledningen var lite tjockare. Om golvet inte ska vara självbärande, hur tjockt behöver det då vara? OM man t ex ska lägga kärnfuru av "lite bredare" variant, vad skulle det på ett ungefär kosta per m2?
något i denna stilen…S sepani skrev:Vi funderar på att byta golv och har tittat på olika alternativ. Ett alternativ är att lägga ett golv av "golvbrädor". Jag har tidigare gjort det, och i det fallet la jag ett "självbärande" golv som av den anledningen var lite tjockare. Om golvet inte ska vara självbärande, hur tjockt behöver det då vara? OM man t ex ska lägga kärnfuru av "lite bredare" variant, vad skulle det på ett ungefär kosta per m2?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Om du tittar på tex Mörkaskog kostar nog ett 14mm furugolv minst 1000kr/m2 till konsument i dagS sepani skrev:Vi funderar på att byta golv och har tittat på olika alternativ. Ett alternativ är att lägga ett golv av "golvbrädor". Jag har tidigare gjort det, och i det fallet la jag ett "självbärande" golv som av den anledningen var lite tjockare. Om golvet inte ska vara självbärande, hur tjockt behöver det då vara? OM man t ex ska lägga kärnfuru av "lite bredare" variant, vad skulle det på ett ungefär kosta per m2?
Klicka här för att svara