7 593 läst ·
26 svar
8k läst
26 svar
Godkända rollade tätskikt och skivmaterial
Jon_h: Vilka typkonstruktioner har vi idag tillgång till att se, som de räknat på?
Tror du att det kommer gemensamt ifrån alla tätskicktsproducenter några direktiv hur vi ska göra vid olika typer av kontruktioner i framtiden?
Tror du att det kommer gemensamt ifrån alla tätskicktsproducenter några direktiv hur vi ska göra vid olika typer av kontruktioner i framtiden?
GoForIt, min bedömning var att diskussionen fortfarande ligger inom ramarna för dina frågor, men om du hellre vill att den diskussionen ligger i en annan tråd så får vi naturligtvis starta en sådan. Är det något av det du undrade som du inte fått svar på?
Ridd_Sten, kolla med leverantörerna i fråga. Det skiljer sig säkert lite, och jag vill inte svara generellt på vad som är okej enligt dem.
Nya frågor tar vi i nya trådar.
Ridd_Sten, kolla med leverantörerna i fråga. Det skiljer sig säkert lite, och jag vill inte svara generellt på vad som är okej enligt dem.
Nya frågor tar vi i nya trådar.
Jag vill gärna ha fler, och mer uttömmande svar på mina inledande frågor..
Det tycks råda ett litet kaos kring de nya reglerna, och frågetecknen kring alla nya material.
Att ställa en fråga till byggvaruhandeln är ingen idé. De har inte mer information.
Det är ju lite märkligt att inte BKR kunde försöka ha med leverantörsleden lite bättre kring diskussionerna om nya BBV, så att materialen fanns klara för leverans när reglerna kom..
Det tycks råda ett litet kaos kring de nya reglerna, och frågetecknen kring alla nya material.
Att ställa en fråga till byggvaruhandeln är ingen idé. De har inte mer information.
Det är ju lite märkligt att inte BKR kunde försöka ha med leverantörsleden lite bättre kring diskussionerna om nya BBV, så att materialen fanns klara för leverans när reglerna kom..
Jag vet inte om det går att svara så mycket mer uttömmande på de frågor du ställde. Det var ju ganska konkreta frågor, som fick konkreta svar. Men förtydliga gärna, så ska jag försöka skriva mer ingående om det du undrar över.
Jag inser svårigheten med tanke på omständigheterna.
Jag har tidigare arbetat med Cascos/Schönox produkter, men det känns väldigt svårt att fortsätta med efter deras lösning på tätskiktsfrågan. Förhoppningsvis är det en bättre, rollad produkt på gång.
Man undrar ju också vad en gipsleverantör som Knauf/Danogips har för planer. Tänker de fortsätta med bara dyra Aquapanel? De var väl inte särskilt överens med BKR gällande kartonggipsets bannlysning..
Jag skall försöka maila till ett flertal leverantörer av såväl tätskikt som gipsskivor för att höra hur deras status ser ut, och om det pågår något utvecklingsarbete.
Jag har tidigare arbetat med Cascos/Schönox produkter, men det känns väldigt svårt att fortsätta med efter deras lösning på tätskiktsfrågan. Förhoppningsvis är det en bättre, rollad produkt på gång.
Man undrar ju också vad en gipsleverantör som Knauf/Danogips har för planer. Tänker de fortsätta med bara dyra Aquapanel? De var väl inte särskilt överens med BKR gällande kartonggipsets bannlysning..
Jag skall försöka maila till ett flertal leverantörer av såväl tätskikt som gipsskivor för att höra hur deras status ser ut, och om det pågår något utvecklingsarbete.
Fast om du har bråttom är det väl bara att köra med LIPs vätskebaserade system och med Gyprocs kartongfria gipsskivor? De finns ju på marknaden nu.
Och ja, Casco/Schönox går ju inte att jobba med längre. Hoppas för deras skull att de löser det snarast. Tror inte det finns en plattsättare som monterar deras duksystem.
Och ja, Casco/Schönox går ju inte att jobba med längre. Hoppas för deras skull att de löser det snarast. Tror inte det finns en plattsättare som monterar deras duksystem.
Medlem
· Västra Götaland
· 51 inlägg
Ang. Gyprocs Glasroc så kan jag inte påstå att de var speciellt dammiga att arbeta med. Jag var förvisso utomhus och skar till dem. Och speciellt svårhanterliga var de inte, som vanligt gips ungefär. Däremot stack det i händerna nåt för*&¤ligt efteråt, höll på att bli tokig. Mitt tips är att använda rejäla handskar.
Vad fick du betala för Gyprocs skivor? Storlek?Travolta76 skrev:Ang. Gyprocs Glasroc så kan jag inte påstå att de var speciellt dammiga att arbeta med. Jag var förvisso utomhus och skar till dem. Och speciellt svårhanterliga var de inte, som vanligt gips ungefär. Däremot stack det i händerna nåt för*&¤ligt efteråt, höll på att bli tokig. Mitt tips är att använda rejäla handskar.
Medlem
· Västra Götaland
· 51 inlägg
Jag fick ett kompispris. Men dom kostar 128kr/m2 har jag för mig. Någon får gärna rätta mig. Storleken på skivorna var 900x2500. Skall finnas i 1200x2500 också tror jag.
Klicka här för att svara