Jag har i dagsläget en vacker gammal pardörr med assymetrisk öppning och dörrbladets mått ca 70 cm. Den kommer att bytas för att den är i för dåligt skick tyvärr. Men, jag har levt i fem år med 70 cm öppningsmått och genom detta kånkat ved för vedeldning, något jag vill undvika i fortsättningen.
Det kommer nog att bli en enkeldörr i stil som en pardörr nu när den byts.
Tänkt dig noga för innan du väljer ett så trångt genomgångsmått som 70 cm, speciellt om ni har barn och kånkar grejer hela tiden.