Jag håller med man skulle kunna tycka att det skulle kunna vara möjligt för ett sågverk att sortera ut senvuxet virke och sälja med ett premiumpris...H heimlaga skrev:
När jag köper lite virke/reglar och plockar ut själv och är kräsen så är det en skaplig andel som är bra. Så det borde gå att ta fram en premiumklass på virke men handlarna tror det inte finns tillräckligt med folk som vill betala.
/ATW
Jag skulle tro att det bara är en tidsfråga. Sågverken kommer sannolikt att röntga alla stockar i framtiden. Så att man kan optimera uttaget och få ut det mesta ur virket.
Klicka här för att svara
