Hoppas någon kan hjälpa mig med namnet på en hustillverkare som på sina idéskisser har ritat in den typ av skafferi som man kan gå in i (vanligt på äldre hus av större storlek).

Länken hittade jag någonstans här på Forumet (i en diskussion som inte handlade om skafferier) men har naturligtvis glömt bort vad företaget kan heta.
Tror det var ett mindre företag, lokaliserat norröver.

Undrar om det är någon som hör en klocka ringa vid denna klena beskrivning? Om jag inte missminner mig så hade dom en lösning med inbyggt garage, hobby och tvätt tillsammans innan man kom in i köket.
Har för mig att företaget hade flera trevliga planlösningar på sina ritningar och jag skulle gärna vilja titta på dom igen.

Kolla in www.villavarm.se!

Hmm, det var en klurig fråga... Det kan säkert flertalet hustillverkare ha. Kan du mena Eksjöhus kanske, har för mig att jag har sett det i någon av deras planlösningar för längesedan ???

Ploppan skrev:
Hoppas någon kan hjälpa mig med namnet på en hustillverkare som på sina idéskisser har ritat in den typ av skafferi som man kan gå in i (vanligt på äldre hus av större storlek).

Länken hittade jag någonstans här på Forumet (i en diskussion som inte handlade om skafferier) men har naturligtvis glömt bort vad företaget kan heta.
Tror det var ett mindre företag, lokaliserat norröver.
igen.
Du tänker kanske på ekohus: http://www.ekohus.se

Tack för era svar, varav Eko Hus låg närmast fast det var inte det företaget heller.
Det är inget av de stora företagen, typ Eksjö, Hjältevad m.fl. m.fl.

Har rotat runt uppe i huvudet och kom fram till att det var ett en-plans hus och det var också en intervju med en familj som byggt med företaget (typ: "Intervju med familjen Göransson"). Bild med en herre (osäker på fler personer) vid köksbordet i sitt nya hus.

Undrar om man kan bli besatt av att hitta det man letar efter just bara för att man glömt bort var man såg det? ??? ::)

Modifierade ett Myresjöhus själv så d blev ett "gå-in-skafferi"

Jag tror jag hittade ritningen igen. Fast någon 'familj Göransson' fanns inte med.
Det verkar som om det var Haaks stenhus jag hade hittat en spännande lösning på (dock ej lösningen bad/stora sovrummet). Inte låg dom norröver heller.

1plan303plan.gif

Skam den som ger sig! :D

Sonett - Myresjöhus

Som jag tänker faktist att bygga under våren.
Några detaljet återstår att kolla.

Vilken lyx med skafferi :)!
Vi har nu lämnat in bygglovet, och vi är mycket nöjda med vår skafferilösning med en spiraltrappa ner till gillestugan där vinkällaren finns.
/Maggan

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.