Hej! Vi har köpt ett 90tals radhus och skulle tro att köksstommarna ät sedan dess.
Kommer måla om luckorna och fixa till lite i köket men kan någon förklara detta eller ge mig tips på hur jag kan göra
Luckorna är utanpå liggande stommarna när de är stängda så är en glipa på 10mm.
Hur blir man av med dem? Finns det någon list som är 10x15mm och man får spackla igen allt och måla eller vad är det som är fel?
Köpa nya skåp är uteslutet atm. pga konstnadsaktiga skäl.
Mvh
Kommer måla om luckorna och fixa till lite i köket men kan någon förklara detta eller ge mig tips på hur jag kan göra
Hur blir man av med dem? Finns det någon list som är 10x15mm och man får spackla igen allt och måla eller vad är det som är fel?
Mvh
justera ggjZ Zba skrev:Hej! Vi har köpt ett 90tals radhus och skulle tro att köksstommarna ät sedan dess.
Mvh
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 5 719 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 5 719 inlägg
Det har suttit andra luckor där från början som antagligen var falsade på långsidorna. På sista bilden ser man hål i framkanten från de tidigare gångjärnen.
Enklast är ju att låta det vara. Annars kan du sätta en list om du tycker det är värt insatsen men risken är ju att det blir fulare.
Enklast är ju att låta det vara. Annars kan du sätta en list om du tycker det är värt insatsen men risken är ju att det blir fulare.
Hej! Tack för svar!S sinuslinus skrev:
Vad menas med "falsade"?
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 46 161 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 46 161 inlägg
Här är en bild på en överfalsad lucka: https://platssnickrat.se/overfalsade-koksluckor/Z Zba skrev:
Den inre delen av luckan är mindre så att den går in i skåpet, medan den yttre ligger utanpå skåpstommen.
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 5 719 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 5 719 inlägg
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 5 719 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 5 719 inlägg
Låta det vara en glipa. Skulle jag gjort.
Alternativt att du byter ut bänkbelysningen mot något led-baserat som inte bygger så mycket neråt och sätter en täcksida under skåpet som sticker fram jämns med luckornas framkant.
Alternativt att du byter ut bänkbelysningen mot något led-baserat som inte bygger så mycket neråt och sätter en täcksida under skåpet som sticker fram jämns med luckornas framkant.
Klicka här för att svara