Hej,
Ska montera glidskydd för stegen. Köpte denna variant för att fästa i bärläkten
Men inser att min takfotskil ställer till det då jag saknar en bärläkt längst fram (närmst hängrännan). Om jag skruvar det i bärläkten ett steg bakåt kommer skyddet för långt bak. Jag skulle kunna skruva det i takfotskilen men fixar pappen att det skruvas rakt genom den ? Metallen kommer ju ligga hårt mot pappen och jag tänker att det kan skada pappen under åren ?
Någon som vet en modell som passar för takfotskil ? alt. är det praxis att skruva genom papp ner i råspont ?
Ska montera glidskydd för stegen. Köpte denna variant för att fästa i bärläkten
Men inser att min takfotskil ställer till det då jag saknar en bärläkt längst fram (närmst hängrännan). Om jag skruvar det i bärläkten ett steg bakåt kommer skyddet för långt bak. Jag skulle kunna skruva det i takfotskilen men fixar pappen att det skruvas rakt genom den ? Metallen kommer ju ligga hårt mot pappen och jag tänker att det kan skada pappen under åren ?
Någon som vet en modell som passar för takfotskil ? alt. är det praxis att skruva genom papp ner i råspont ?
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 7 397 inlägg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 7 397 inlägg
Tanken slog mig men är kallt nu, visserligen ska det bli ett par grader plus i dagarna. Har nog den del mataki asfaltsklister kvar. Jobbigt bara om den ska bort sedanRickard. skrev:
Den där sorten brukar skruvas i svallet, skruv genom fästet-underlagspappen-svallet.
https://www.thomee.se/katalog/IboxServlet?p=IXK090&AID=602335
https://www.thomee.se/katalog/IboxServlet?p=IXK090&AID=602335
På mitt asfaltsklister står det använd ej under +5 grader. Framåt torsdag/fredag ska det bli 5-6+. man kan ju förvärma klistret lite och även få upp tempen på vinden lite så råspont och pappa blir lite varmare. Vågar man chansa eller ska man vänta till våren ?
Sotaren kommer på måndag och jag saknar glidskydd så vet inte hur stort problem det blir. Det är iof inte högt upp och jag är hemma och kan håla i stegen, man man vet ju inte hur gnälliga dom är.
Sotaren kommer på måndag och jag saknar glidskydd så vet inte hur stort problem det blir. Det är iof inte högt upp och jag är hemma och kan håla i stegen, man man vet ju inte hur gnälliga dom är.
Klicka här för att svara