1 781 läst ·
6 svar
2k läst
6 svar
glesbyggden
I vår kommun så är regeln vid byggnationer att huvudbyggnaden tveklöst måste anses vara huvudbyggnad även efter om/ny/tillbyggnationer.
Vissa saker kräver alltid bygglov (exvis energibrunn för bergsvärme)
Precis som föregående så är det enbart din kommun som kan svara på frågan i just ditt fall.
Vissa saker kräver alltid bygglov (exvis energibrunn för bergsvärme)
Precis som föregående så är det enbart din kommun som kan svara på frågan i just ditt fall.
En bygganmälan ska lämnas in senast tre veckor innan beräknad byggstart, ska innehålla uppgifter om kvalitetsansvarig mm. I de flesta fall (?) hålls även ett byggsamråd innan byggstart. Många kommuner har sina blanketter på hemsidan, där kan du se hur just din kommuns ser ut.
Klicka här för att svara