7 131 läst ·
34 svar
7k läst
34 svar
Glesa med 21x70 istället för 28x70?
Som sagt, inget problem att ta 10 mm av sockeln.A amoreex skrev:Så kan det också vara..
Tror det blir att göra såhär.
Jag får glesa med 21 istället enligt justus svar.
Sen hoppas att det går. annars kapa av 1cm på sockeln som en nödlösning.
Hade ni plockat bort plastmattan jag har i botten idag?
Den är limmad på spånskiva.. känns som att den kan dra med sig bitar av sånskivan och bara skapa mer jobb?
Att det är mycket jobb för att tjäna 3mm endast?
Har ett vagt minne av att jag vägt in garderober med shims men jag är inte säker. Känns som ett problem du löser om det blir aktuellt.
Allvetare
· Västra Götaland
· 11 966 inlägg
Ska du inte dra el så kan du sätta plywood i taket istället?
Men som någon nämnde så kan man såga av botten, det är inget konstigt att göra. Jag har likadana i klädkammaren fast utan dörrar. Det viktigaste är ändå att dörrarna går att öppna.
Har också monterat dom stående, går bra om man är 2st
Men som någon nämnde så kan man såga av botten, det är inget konstigt att göra. Jag har likadana i klädkammaren fast utan dörrar. Det viktigaste är ändå att dörrarna går att öppna.
Har också monterat dom stående, går bra om man är 2st
Kommer du sätta upp gles med justerskruv så att taket blir rakt eller är det redan rakt? Det är lätt lite krokigt befintligt tak och då blir det att anpassa hela taket efter lägsta punkt.
Eller så bryr man sig inte och det blir nog också jättebra
Eller så bryr man sig inte och det blir nog också jättebra
ska ej dras el i nuläget. Men vill ändå att det är öppet så möjligheten finns.Johannes Carlsson skrev:
Men plywood blir ungefär en kostnad på 1300kr...
Så det kan ju vara ett alternativ om justus tror att det räcker och inte istället blir ännu tyngre.
Isåfall blir det ju betydligt bättre takhöjd med 238..
Redigerat:
Ska mäta taket på ett par ställen så jag vet säkert.O OskarL skrev:
Det kan vara ett alternativ, köpte nämligen en fräs för 2 veckor sedan.Ymer skrev:
Dock blir det lite spänn på plasten, men den bör gå..
då kan man ju fräsa bort 7mm.. så är det ju samma som en 21mm.