Sådde gräs i Mitten på oktober förra året. (Weibulls Extra Green) Idag lämnar gräsmattan en hel del att önska. Se bild.

Är man alldeles för otålig som hade förväntat sig en tätare gräsmatta nu? Den kommer kanske ta sig nu när värmen kommer? Gräset är ju av en långsamtväxande sort men tycker nästan att den är oroväckande gles...

Någon som känner igen detta utseende på sin nya matta?
 
  • gräsmatta.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det händer inte mycket mellan oktober och maj. Först nu när värmen kommer så börjar det hända saker.

Den kan mycket väl rtta till sig men jag hade kompletterat med lite extra gräsfrön och stödsått.
 
Var lugn, du kommer ha gräs så inåt h-vete. Gräs sprider sig snabbt.
Var i landet finns denna gräsmatta?
 
Gräsmattan finns i Blekinge.
 
Då har du antagligen fin och gräsmatta om ett par månader när värmen har gett gräset lite förutsättningar.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.