Har en dusch som idag mäter 80x80, ska bygga ut den till 80x130. Samtidigt för att få in lite mer ljus byter jag ut en vägg mot en isad/frostad glasskiva istället.

Har kikat runt i lite kataloger på de lokala kakelbutikerna, men det känns som att de är dyrare konsumentpris i.o.m. mellanhänder än nödvändigt.

Nån som har ett tips på var man kan hitta en hyfsad prisvärd glasvägg? Typ 80x200cm.

Kolla med några glasmästare i din omgivning.

Umit, ruggigt schysst badrum! :)

Det "lilla" vita badkaret, är det köpt på Hornbach möjligen? De säljer den modellen där iaf och jag var och provlåg i det i veckan. Det var lite kantigt jämfört med de andra och inte lika bekvämt, dock inte obekvämt. Hur är det att ligga i med vatten i? Känner man av kantigheten då? Tyckte man låg lite mer på skulderbladen och svanken fick inget stöd kändes det som...

Snygga glasväggar! Ska definitivt ge mig ut och leta glasmästare!

Vita badkaret köpte jag från kvd tillsammans med duschen, det är svedbergs, jag har inte provlåg än den blev klar tisdags. Glas väggarna för båda badrum och toa gick på 12.000 ink alla måntering sats och handtak, jag tycker att det var ett bra pris om man jamför med en vanligt duschhörna kostar runt 8-9000

Hemmakatten
Samglas i Täby (har även kontor i Bromma/Solna?) är trevliga och proffsiga. Vi köpte våra duschväggar med specialmått därifrån till bra priser.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.