Vi har köpt hus av ett äldre par med fin utsikt från terrassen. Vi skulle vilja ha glasstaket runt terrassen så att vårt lilla barn inte faller utför. Det är nämligen 4 meters stup som omger terrassen.
Någon som vet fysiska butiker i Sverige som säljer sådana alternativt svenska eller utländska nätbutiker.
Bifogar bild så att ni vet vad jag är ute efter. Tack för svar på förhand.
Någon som vet fysiska butiker i Sverige som säljer sådana alternativt svenska eller utländska nätbutiker.
Bifogar bild så att ni vet vad jag är ute efter. Tack för svar på förhand.
Medlem
· Blekinge
· 11 704 inlägg
Det ät väl bara att googla.
Jag har tänkt samma men lärt mig att det ska putsas också och därför valt ett glasfritt alternativ. Men det är inte lämpligt för barn som inte lärt sig vad som är hälsosamt.
Jag har tänkt samma men lärt mig att det ska putsas också och därför valt ett glasfritt alternativ. Men det är inte lämpligt för barn som inte lärt sig vad som är hälsosamt.
Det var inte förrän jag såg bilden, som jag insåg att det nog inte var vad jag antog måste smälta i sommarsolen, glass-taket, som trådrubriken avsåg, utan ett glas-staket 
Kolla med glasmästarna i närheten. Har en kompis som satt upp ett vid sin sommarstuga och det köpte han av sin närmaste glasmästare.
Kolla med glasmästarna i närheten. Har en kompis som satt upp ett vid sin sommarstuga och det köpte han av sin närmaste glasmästare.
https://www.rackesbutiken.se/ samt några till har så du kan se pris direkt på webben.
Grundstött
· Halland
· 28 348 inlägg
Var dock noga med att få dokumentation på att fästena, glasen och stolpen är godkända och testade tillsammans. Finns många aktörer som säljer räcken som inte uppfyller kraven.
Tveksam till att klämmfästena på bilden håller glaset om en större person ramlar in i det.
Tveksam till att klämmfästena på bilden håller glaset om en större person ramlar in i det.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Ta bort hydropress och enbart använda pump till borrad brunn
Vatten & Avlopp -
Val av färg till plywood för tålig yta.
Färg, Måla & Tapetsera -
Låna till fritidshus som utlandsboende
Priser, Kalkyler, Fastighetsskatt m m. -
Distans till rännkrok på takfotsbräda?
Tak & Vind -
Tips på vackra staket till terrassen/altanen