Har sett hos en kund glasvägsavskiljare som inte behöver förankras i något för att glasskivor står i en slags tunga " fötter". Mycket praktisk mobil lösning! Bifogar foto. Tidigare inköpare hos kunden slutat så de vet inte var det köptes .... Kollat på en massa sajter men inte lyckats hitta. Känner någon igen denna "väg"?? . Var får jag tag på det??? Mycket tacksam för svar
Michael
Michael
Tack Tobias för dina synpunkter . Dock är det ingen silvertejp , utan dekoration på skälva glaset. Konstruktionen är mycket stabil, går knappast att rubba (man måste dra ordentligt i "fötterna" för att flytta på det hela och är omöjlig att välta!) har testat det.
Är det någon som vet vem säljer detta?!?
glasskivorna är silvertejpade i mitten längst uppM Michael_P skrev:Tack Tobias för dina synpunkter . Dock är det ingen silvertejp , utan dekoration på skälva glaset. Konstruktionen är mycket stabil, går knappast att rubba (man måste dra ordentligt i "fötterna" för att flytta på det hela och är omöjlig att välta!) har testat det.
Foten kan mycket väl vara väldigt tung. Och så länge du försöker flytta hela ekipaget i nederkant så är det säkert stabilt nog. Men börjar du trycka lite på den där glasskivan i överkant så kommer antingen hela att tippa omkull, alternativt så kommer glasskivan knäckas i infästningen mot foten. Det är där det största momentet blir.
Som sagt så är det silvertejp mellan de båda glasdelarna jag syftade på.
Ska det där vara en stark lösning så skulle glaset behöva en "support ram" i stål för att skydda glaset från böjmomentet och höga frekvenser (slag med hårda ytor) och fötterna (som jag ser har förborrade hål) skulle behöva skruvas i backen.
Det där lär vara svårt att komma igenom en CE-märkning och säljs inte inom EU ifall det inte är något i hästväg starkt glas... Skulle jag gissa såhär utifrån din bild.
Justus är duktig på beräkningar. Han kan säkert förklara bra för dig varför den där lösningen är ömtålig
Som sagt så är det silvertejp mellan de båda glasdelarna jag syftade på.
Ska det där vara en stark lösning så skulle glaset behöva en "support ram" i stål för att skydda glaset från böjmomentet och höga frekvenser (slag med hårda ytor) och fötterna (som jag ser har förborrade hål) skulle behöva skruvas i backen.
Det där lär vara svårt att komma igenom en CE-märkning och säljs inte inom EU ifall det inte är något i hästväg starkt glas... Skulle jag gissa såhär utifrån din bild.
Justus är duktig på beräkningar. Han kan säkert förklara bra för dig varför den där lösningen är ömtålig
Tack för allas synpunkter ! Ska ta upp dessa med leverantören för att eventuellt rama in glasen som föreslogs här! Jag tyckte att mobiliteten och avsaknad av behov att göra åverkan på miljön runtom är en stor fördel. Man kan avdela srbetsutrymen fritt och enkelt. Bara jag hittar denne Leverantör .....
Moderator
· Stockholm
· 57 848 inlägg
Kolla med en glasmästare. De har kataloger med diverse (svindyra) beslag. Jag är övertygad om att de där fötterna finns i någon beslagsserie. Själva glasen kan du beställa från glasmästaren. Att köpa härdat laminerat glas är förvånansvärt billigt, men beslagen....
Om jag får gissa så kan man köpa glaset för under 1000 kr, men kanske 5000 för foten.
Om jag får gissa så kan man köpa glaset för under 1000 kr, men kanske 5000 för foten.
Är det autokorrekt som varit i farten på rubriken? Glass-vägs-avskiljare är inte riktigt var tråden handlar om 
Klicka här för att svara