7 059 läst ·
38 svar
7k läst
38 svar
Glasstårtor och Bandsågar
Medlem
· Västerbottens län
· 18 047 inlägg
Men var hittar jag länk i YouTube appen.
jag kan sudda inläggen om det strider så mot reglerna!
Protte
jag kan sudda inläggen om det strider så mot reglerna!
Protte
Medlem
· Västra Götaland
· 2 564 inlägg
Jag antar att ni bara driver med varandra? Eller har ni förlorat förmågan att googla? 
http://www.youtube.com/watch?v=kEH9n1zXp5Q
http://www.youtube.com/watch?v=kEH9n1zXp5Q
Det såg ärligt talat inte helt framgångsrikt ut, det släppte ju inte när han försökte dra ut en bit. De "svetsade" nog ihop den i ungefär samma ögonblick som de skar denStefan Bengtsson skrev:
Å en gammal hederlig pizzaslicer är ju 10 gånger snabbare.
Medlem
· Västra Götaland
· 2 564 inlägg
Och billigare. Mitt inlägg var inte ett försök att få alla att skära pizza med laser. Det var första träffen jag fick när jag googlade. Den andra träffen var en film som hette "my laser can't cut pizza"thomasx skrev:
thomasx skrev:
Förbered dig på att bli häpnad!
Den absolut bästa metoden för att dela en pizza än att klippa isär den med en vanlig kökssax. 10 gånger snabbare än en "pizzaslicer" och billigare, eftersom det redan finns i varje kök samt har fler användningsområden.
Men ack så tråkigt...Korvgubbe skrev:
Nä nu håller vi oss till ämnet i TS anda!
Vad tror ni om att använda en vanlig motorsåg? Med rätt kedjeolja kanske man kan få till en extra gourmetistisk (undrar om det ordet finns...) touch. Kanske skulle tryffelolja funka...
Produkter som diskuteras: "hovtång"
Hovtänger
Hovtänger är specialverktyg som används av hovslagare och djurägare för att trimma och underhålla hovar på hästar och andra hovbärande djur. De är utformade för att klippa genom den hårda keratin som hovarna består av, vilket kräver en
Läs mer
Jodå, saxenmetoden är väl känd. Men jag personligen tycker att slicermetoden är både snabbare och mindre kladdigKorvgubbe skrev:
Jag menar,
Med Pizzaslicer
Rull-rull rull-rull rull-rull, rull-rull och du har 8 fina bitar
Med sax
Klipp-klipp-klipp-klipp-klipp-klipp-klipp-klipp-klipp och du har två pizzahalvor och en kladdig näve
Funkar säkert!Alfredo skrev:
Traditionell jungfruolja måste ju också vara ett hett alternativ då
Undrar vad sågen tycker om balsamico