5 534 läst ·
10 svar
6k läst
10 svar
glasskiva+tapet istället för kakel? dyrt? besvärligt?
Jag hade nog helst velat haft glasskiva med fin tapet bakom, istället för kakel. Gärna att man "lätt" kan byta tapeten när man vill ändra lite, finns det sån möjlighet eller är alla helt fastlimmade?
Finns det någon som säljer detta eller är det glasmästare man vänder sig till vilketsom?
Det ska vara något speciellt glas har jag hört?
Någon som ångrat att de valt glasskiva?
Finns det någon som säljer detta eller är det glasmästare man vänder sig till vilketsom?
Det ska vara något speciellt glas har jag hört?
Någon som ångrat att de valt glasskiva?
ta noggranna mått, åk till glasmästaren. (tänk på att du ska få in glaset i hålet också, så några pass mm behövs)
säg att du ska ha 4 alt 5 mm härdat glas. sen när du fått glaset ställer du det på plats, och fogar runt om med glas silicone (ättiksbaserad)
sen är det lätt att byta när det är dags och då är det bara tapet och ett rakblad som behövs.
säg att du ska ha 4 alt 5 mm härdat glas. sen när du fått glaset ställer du det på plats, och fogar runt om med glas silicone (ättiksbaserad)
sen är det lätt att byta när det är dags och då är det bara tapet och ett rakblad som behövs.
Medlem
· Stockholm
· 1 396 inlägg
Kan rekommendera Lacobel, mycket smidigare än härdat glas. Sen är det svårt att få väggen så perfekt som det oftast krävs, det bästa är att göra sin färg eller sitt mönster på glaset och inte på väggen.
Vi hade en gråtonad spegel. Väldigt enkel att sätta, bara några strängar med lim, tror jag det var, och sedan trycka dit spegeln.
Inga problem med att hålla rent heller fastän vi hade gasolspishäll framför. Torka av vid spisen vid behov, lite fönsterputs vid veckostädningen.
Inga problem med att hålla rent heller fastän vi hade gasolspishäll framför. Torka av vid spisen vid behov, lite fönsterputs vid veckostädningen.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Fläktkonvektor istället för radiator i sovrum?
Värme allmänt -
Konsekvenser av att koppla in induktionsspis 400 2N~ istället för 400 3N~
El -
Hur montera ventil istället för rökrör i murstock
Byggmaterial & Byggteknik -
Plastmatta istället för våtrumsmatta
Badrum -
Varför får jag bara 0,1Gbps istället för 1Gbps av platt nätverkskabel
Internet - Fiber, Bredband, 4G och 5G