Hej på er!

Jag har målat om huset och tänker även byta ut balkongräcket mot ett i glas. Har googlat runt lite och tycker Räckesbutiken verkar bra. Mest för deras enkla kalkylator antar jag.. Anyway, det jag kikat på är designen uppladdat. Jag har även laddat upp bilder på hur det ser ut idag.
Det jag funderar på (utöver goda råd kring detta i största allmänhet) är om det finns erfarenheter från just Räckesbutiken samt kring vad jag skall tänka på med att sätta stolpar på trallen istället för att skruva utifrån direkt i bärlinan (är det rätt ord i sammanhanget?) som trallen ligger på.
Anledningen till att jag tänker stolpar på trallen är enkelheten med att kunna ta det från balkongen samt att bärlinan sitter lite innanför trallen vilket innebär att jag får sätta någon slags distanser för att bygga ut stoplfästena. Dessutom kommer väl glasen att hänga utanför balkongen vilket känns lite olustigt när man går under.
Sen om vi går tillbaka till att ha stolpar på trallen antar jag att jag måste sätta ytterligare en regel under trallen intill bärlinan så alla skruvar kommer få bra fäste och inte bara sitter i trallen.

Som sagt, erfarenhet och goda råd tas tackamt emot!

Vänligen,

/ Per

• Design | Räckesbutiken.png
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • tempImageCHv2QM.jpg
    Skapa konto
  • tempImagezs72DU.jpg
    Skapa konto
  • tempImageE9I0Gl.jpg
    Skapa konto
  • tempImageMKSmiU.jpg
    Skapa konto
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.