1 235 läst ·
3 svar
1k läst
3 svar
glasmosaik
Hej!ska sätta upp glasmosaik i badrummet,har ett problem.Mosaiken är 4-5mm tjock men kaklet är 8mm,nån som vet hur man skall göra för att jag skall få det i samma nivå?
jag provade med en grövre fixkam men det gick inte mosaiken bara kasa och var svår att få jämn
jag provade med en grövre fixkam men det gick inte mosaiken bara kasa och var svår att få jämn
Sätt upp det som det är, när du har fogat så märks det inte så mycket samt att det kan ge lite djup i det hela.
Annars kan du ta en plywoodskiva eller dyligt och såga ut en kam typ och dra ut fixet till en tjocklek på 3-4 mm. Låt torka till dagen efter. Sätt upp mosaiken.
Annars kan du titta på denna tråd:
http://www.byggahus.se/forum/badrum/105040-4mm-mosaik-och-8-mm-kakel.html
Annars kan du ta en plywoodskiva eller dyligt och såga ut en kam typ och dra ut fixet till en tjocklek på 3-4 mm. Låt torka till dagen efter. Sätt upp mosaiken.
Annars kan du titta på denna tråd:
http://www.byggahus.se/forum/badrum/105040-4mm-mosaik-och-8-mm-kakel.html
yrkesmännen brukar ta fix att kamma ut en vända och låta det torka, sedan fix andra vändan och på med mosaik. Var noga med att använda en mycket fintandad tandspackel, annars blir det som du säger kasar och fixet åker igenom överallt.
Mvh Nicholas
Mvh Nicholas
Klicka här för att svara